تـرکـمـن لِر Türkmenler

وبـلاگـها و سـایـتـهـای تـرکـمـن هـا

تـرکـمـن لِر Türkmenler

وبـلاگـها و سـایـتـهـای تـرکـمـن هـا

معرفی یک ترکمن با وبلاگ گولألــک - Güləlek

 کلیک :  گولألــک - Güləlek

 

از وحشت به غارها پناه خواهید برد

وبلاگ داد
در ایران خودفروشانى را بسیج کردند تا با سنگ و آجر به مردمى که راهى خاوران بودند حمله کنند. حکومتى که لیاقتش بیش از این نیست که عده اى خود فروش مدافعش باشند، حکومتى که به تمامى در فساد و نفت و خون و تریاک غوطه مى خورد، حق دارد که تحمل صداى داغداران و بازماندگان قتل عام تابستان ٦٧را تاب نیارد. حق دارد که کابوس سپاه عظیمى از مردگان که فریادشان پس از بیست سال از گلوى زندگان به گوش مى رسد را تاب نیارد و خوابش آشفته گردد. تک تک آنها که در این جنایت علیه بشریت شریک اند حق دارند که آشفته خاطر باشند. حق دارند که خیس و عرق کرده از صداى مهیبى که خوابشان را مى آشوبد برخیزند و وحشیانه دست به سنگ و آجر برند. این فریاد مهیب بیشتر و بلندتر خواهد شد و از وحشت به غارها پناه خواهید برد. هشدار که پایان شما نزدیک است٠ سوگند به عدالتى که سنگسارش کردید. سوگند به آزادى که بر دارهایتان آونگ شد٠ پایان شما نزدیک است

برچسبها: ادبیّات سیاسی

Wednesday، August 27، 2008

فیلم مربوط به وقایع 11 سپتامبر

Bir saat 21 dakikalık belgesel gereğinden fazla aydınlatıcı, izleyin ve gelecekte birilerinin yenilerini yapabileceğini bilin, tıpkı 17 Agustos 1999 gerçeğinde olduğu gibi....1Onbirinji Eylül gerçeği ile ilgili belgesel film aşağıdaki link de. Lütfen izleyin ve gerçekleri öğrenin

http://video.google.com/videoplay?docid=1801080583461721459&sourceid=docidfeed&hl=en

برچسبها: یوتوب ها

Kümmetkowus şəherinde geçirilen Eyran - Türkmen arasyndaky Edebi - Medeni gatnaşyklar -نشست مشترک فرهنگی ادبی دو کشور ایران و ترکمنستان در گنبد

نشست مشترک فرهنگی ادبی موسیقی سنتی ترکمن صحرا

Monday، August 25، 2008

اسامی 52 کشته و زخمی ایرانی هواپیمای سقوط کرده

خبرگزاری فارس: اسامی 40 کشته و 12 زخمی ایرانی در هواپیمای بوئینگ 737 شرکت آیتک ایر قرقیزستان که شب گذشته در حوالی فرودگاه بیشکک سقوط کرده است، منتشر شد.
اسامی جان باختگان ایرانی در سانحه هواپیمای قرقیزستان به شرح زیر است:1- تیمور نیازی2- سلیم نیازی3- کریم پارساکیا4- یوسف کاتبی5- ملک عقیلی6- گیتی جلایر7- علیرضا بهزادی8- علیرضا سید حسینی9- عارف حبیب نژاد10- غلامحسین آقا احمدی11- قاسم دهقانیان12- عباس جمشیدیان نژاد13- سیعد حسینی14- هاشم روزی طلب زاده15- سعید ارشاد16- رضا ولی زاده17- بهرام بهرام آذر18- محمود میرزایی19- علی زارع20- ابراهیم خلیل لاله21- پویان نصراللهی22- مهدی اسماعیل زاده23- محمدعلی ریحانی ممقانی24- پونه ریحانی ممقانی25- نسرین آهنگری شیشوان26- جلال غلامی27- مجیدرضا پورسرابی28- مهرداد موقتی مقدم29- اسدالله آریان فر30- عبدالله پیشرو31- احمد رمضانی نژاد32- محمدرضا صادقیان33- ماهوت عبدی34- لطفعلی زند35- محمدعلی موسوی اوندی36- علی بیگی37- محمدحسین یاوری38- پرویز کیومرثی39- فرهاد صریحی40- بابک محمدی
اسامی مسافرین زنده ایرانی در سانحه هواپیمای قرقیزستانی به این شرح اعلام شده است:1- رضا ملکی یا مالکی2- محسن سلیمانی فر3- نرگس عارفی سیگارودی4- زهرا عارفی سیگارودی5- محسن کمپانیها6- علی کاظمی7- امیر نصیری نژاد8- حامد منتظری طالقانی9- مهدی ذاکری خلف بادام10- حسین ذاکری خلف بادام11- حسین خبیری12- احسان ضرابی

فایل صوتی در باره حادثه

برچسبها: اخبار سیاسی

Friday، August 22، 2008

هشدار شیرین عبادی نسبت به طرح سرکوب وبلاگ نویسان


به گزارش رادیو آلمان، شیرین عبادی رئیس کانون مدافعان حقوق بشر روز گذشته در گفتگو با تایمز مالی آلمان از طرح جدید دولت احمدی نژاد برای مقابله با وبلاگ‌نویسان صحبت کرد.
او هشدار داد که لایحه‌ای که در این رابطه به مجلس داده شده، می‌تواند هزینه های سنگینی برای مردم داشته باشد.
شیرین عبادی در گفت وگوئی دیگر با دویچه وله در باره لایحه‌ای که اخیرا به مجلس رفته و در آن مجازات اعدام برای وبلاگ نویسان تعیین شده است، گفت که ابهام در این قانون، آن‌را بسیار خطرناک می‌کند. از جمله اینکه در قانون به سایت‌های "مروج فساد" اشاره شده است.
خانم عبادی می‌پرسد، فساد یعنی چه؟ آیا یک انتقاد سیاسی از مسئولان فساد به شمار می‌آید؟ و یا نشان دادن یک زن بدون روسری می‌تواند از مصادیق فساد باشد؟
شیرین عبادی می‌گوید، کلمات مبهم و قابل تفسیر در قانون باعث می‌شود که سرنوشت مردم به مخاطره بیافتد. او تاکید می‌کند که اساسا قرار دادن بلاگ نویسان و قلم‌بدستان در کنار جنایتکاران و دزدان مسلح و همپا قرار دادن مجازات آن‌ها، که شامل اعدام هم می‌شود، امری است بسیار اشتباه و خطرناک!
وی معتقد است، نظایر این اشتباه در قوانین ایران بسیار دیده شده است. از جمله اینکه سن مسئولیت کیفری برای دختر ۹ و برای پسر ۱۵سال تعیین شده است. اکنون نیز، شاهد قانون خانواده هستیم که جز تزلزل خانواده پی‌آمد دیگری نخواهد داشت.شیرین عبادی در مورد احتمال تصویب قانون نظارت بر سایت‌های اینترنتی، به همان شکلی که به مجلس ارائه شده است، گفت: یک فوریت این لایحه به تصویب رسیده و اگر به تصویب نهایی برسد، ‌‌آزادی بیان و وضعیت وبلاگ‌نویسان واقعا به خطر خواهد افتاد.

برچسبها: اخبار سیاسی

Thursday، August 21، 2008

سرانجام قدیمیترین وبلاگ نویس ترکمن صحرا از نوشتن دست برداشت

به دلیل ایجاد برخی اتفاقات عجیب و غریب پیرامون بنده و به استقبال از این اتفاقات من هم از ۵ سال سابقه خبرنگاری خودم میگذرم و عطای نوشتن و سابقه خبرنگاری،تحلیل و بعضا مقالات برای نشریات و سایت ها رو برای همیشه در هر موضوعی کنار میگذارم و در همینجا همکاری با کلیه نشریاتی که تعهد همکاری دارم و نوشتن برای سایت ها و... رو قطع میکنم تا مادامی که ارزش نوشتن درک و تحمل انتقادات بیشتر شود.
این چند وقته از نوشتن و حرفه ی بی ارزش خبرنگاری(از دید برخی ها) خیلی ضرر ها و خسارت ها به بنده وارد شده... چندین نوبت دادگاه و تشکیل پرونده...و اتفاقات عجیب، زندگی رو اندکی برای من و خانواده(دلنگرانم) تنگ نموده بود که به پیشنهاد این عزیزان تصمیم بر آن گرفتم که از این به بعد زندگی کنم و دست از نوشتن در هر موضوعی بردارم... البته یک کتاب نیمه تمام در رابطه با تخصصم دارم که برام تموم کردن این هم سخت شده با اینکه در نیمه پایانی هستم تلاش خودم رو میکنم تا این یکی تمام بشه.
از همه دوستانی که در طول این ۵ سال نوشتن برای نشریاتی همچون همزیستی و بعضا صحرا بصورت موردی و سایت های اطلاع رسانی استان گلستان و گنبد با راهنمایی ها و تشویقشان باعث رسیدن بنده به این مرحله شدند تشکر میکنم،بعضا یک سری مطالبم حتی در نشریات و روزنامه های چندصد هزار تیراژی کشور هم بازتاب و حتی نقد میشد که باعث خرسندی بنده میشد و یا بازتاب میان مردم استان که حتی غیر از تشویقات با مخالت هایی هم که میشد باعث رضایت بنده از مطالبم میشد چراکه اگر بی مورد بود اینقدر مورد توجه نمیشد و... به هر حال در مورد هر موضوعی یک دسته مخالف وجود داره و یک دسته موافق کاریشم نمیشه کرد.
از همه دوستان خبرنگار و بخصوص دوستان وبلاگ نویس چه اون موندگار ها و چه اونهایی که میومدن و میرفتن بخاطر همه راهنمایی ها و پیغام هایشان از جمله استاد ر. میاندره،خواهر نادیده ام بهاره با وبلاگ مایا،آقا مسعود ترکمن،دکتر سردار،دایان عزیز با وبلاگ یگیت و... بقیه دوستان تشکر میکنم.
البته از نوشتن تا درست شدن این وضع کنار میکشم،ولی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بر پایه خود استوار خواهد بود.
خدایا چنان کن سرانجام کار......که تو خوشنود باشی و ما رستگار
خدا نگهدار
فریدون
،وبلاگ ترکمنصحرا مرداد سال 1387

برچسبها: اخبار سیاسی

Wednesday، August 06، 2008

فلسفه ی پیدایش گویش فارسی - Web Source: Tatsu Aharli


ا توجه به وضعیت آب و هوائی قدیمیترین نقطه زندگی بشر یعنی قاره آسیا (آذیا که به مرور زمان تبدیل به آسیا شده است؛ برای قوم آذ که به این قوم برتر آذ اَر – آذر – مردان آذ نیز می گویند) که نیم کرده شمالی از آب و هوای مرطوب و مناسب تری نسبت به نیمکره جنوبی برخوردار است.
با توجه به وضعیت اسکان انسان های نخستین که از دو دسته بسیار بزرگ ترک ها و اعراب تشکیل می شدند، اعراب بنا به طبیعت گرمشان و نیز توانایی و مقاومتشان در برابر گرمای نیمکره جنوبی را انتخاب کرده و ترک ها با توجه به اینکه از همان آغاز قومی جهانگرد و کنجکاو بودند و نیز با توجه به طبیعت ملایم خود نیمکره شمالی را انتخاب نمودند و به سرعت شروع به رشد فرهنگی اقتصادی و جمعیتی خود کردند. که بعد ها اقوام دیگری از این دو قوم جدا شده و زبانها و گویش های دیگری را تشکیل دادند. ( مانند انگلیسیها،روسها،مصری قدیم و ... ) . این دو قوم بزرگ بعد ها امپراطوری های بزرگی تشکیل دادند و برای تجارت با همدیگر نیاز به خلق گویش هایی جدید که نزدیک به دو زبان ترکی و عربی باشد را داشتند.
به سراغ یک قانون فیزیک می رویم . دو طیف رنگی اصلی قرمز که هر دو از رنگ های اصلی می باشند را ترسیم می کنیم. قانون شماره یک ... لینک- Aharli

برچسبها: فرهنگی

Wednesday، July 30، 2008

لوموند: تیک تاک ساعت جنگ در بحران اتمی

روزنامه فرانسوی لوموند در مطلبی با عنوان "تیک تاک ساعت جنگ در بحران اتمی"، نوشت به دلیل خودداری رژیم تهران از توقف برنامه غنی سازی اورانیوم، نشانه های زیادی از خطر یک رویارویی نظامی با این رژیم در کوتاه مدت دیده می شود.
لوموند نوشت دیپلماتهای غربی که به گفتگو با مقامات رژیم تهران عادت دارند، یک چیز را در رابطه با آنها خوب می دانند. یکی از ویژه گیهای آنها هنر روده درازی و سفسطه های بی پایان در رابطه با جزئیات است، بدون اینکه هرگز وارد قلب قضیه بشوند.
این روزنامه فرانسوی در مقاله خود سیاست خرید وقت توسط رژیم تهران را خطرناک توصیف کرده نوشته است با توجه به زمانی که در حال گذر است، این سیاست خطرهایی در پی دارد.
لوموند نوشت برای رژیم تهران شرط بستن روی اینکه رئیس جمهور آینده آمریکا، امتیازات بیشتری به آنها بدهد، چیزی جز یک قمار نیست.
این روزنامه به نقل از یکی از مذاکره کنندگان نشست اخیر ژنو نوشت هیچ شانسی وجود ندارد که رژیم تهران از غنی سازی اورانیوم منصرف شود و نشانه های زیادی از خطر یک رویارویی نظامی با رژیم تهران در کوتاه مدت دیده می شود.

برچسبها: سیاسی خبری

Tuesday، July 22، 2008

نگاهی به دیدگاههای ترکمنستان درباره رژیم حقوقی خزر

در دو سال اخیر کمتر درباره تعیین رژیم حقوقی دریای خزر سخن گفته‌اند و به همین دلیل مواضع این کشور آسیای مرکزی در زمینه وضعیت رژیم حقوقی این دریا در سطح رسانه‌ای مشخص نیست .سه کشور استقلال یافته ترکمنستان ، قزاقستان و جمهوری آذربایجان به همراه کشورهای ایران و روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در فکر تدوین تعیین رژیم حقوقی خزر برآمدند. هرچند از نظر حقوق بین‌الملل و براساس کنوانسیون وین هرگاه بخش یا بخشهایی از سرزمین کشوری تبدیل به یک یا چند کشور جدید شود آنها ملزم به اجرای تعهدات پیشین هستند ، ولی تلاش برخی کشورهای تازه استقلال یافته جهت تدوین رژیم حقوقی این دریا بدلیل نداشتن ارتباط با دریای دیگر که مختص به پنج کشور بوده ، شروع شده است .گفته می‌شود ، ترکمنستان که پذیرای نخستین نشست سران کشورهای ساحلی خزر در سوم و چهارم اردیبهشت ‪ ۱۳۸۱‬بود ، خواهان تعیین عرض ‪ ۴۵‬مایلی برای استفاده انحصاری کشورها و بقیه آبهای مشترک است .ترکمنستان در سال ‪ ۱۹۹۷‬میلادی (‪ (۱۳۷۶‬قراردادی برای تقسیم دریا براساس خط میانه با آذربایجان امضا نمود ، ولی در عمل و بویژه در مورد حوزه نفتی کپز دچار اختلاف شدید با این کشور شد.بدین ترتیب ، این کشور اختلاف عمده با جمهوری آذربایجان درباره تقسیم دریای خزر دارد و این موضوع سبب اختلاف عشق آباد باکو بر سر مالکیت چند حوزه نفتی شده است .بنظر می‌رسد روابط ترکمنستان و آذربایجان پس از انتخاب قربان قلی بردی محمداف به ریاست جمهوری این کشور آسیای مرکزی بویژه در چند ماه اخیر رو به بهبودی است و بدون شک این وضعیت در نزدیک‌سازی دیدگاه‌های باکو عشق آباد تاثیر دوچندانی خواهد داشت .روسای جمهوری آذربایجان و ترکمنستان حداقل در یک سال و نیم گذشته سه نوبت با یکدیگر ملاقات کرده‌اند که این ملاقاتها بطور قطع در اشتراک نظر آنها در زمینه رژیم حقوقی دریای خزر تاثیر داشته است .با این وجود ، رسانه‌ها و مقامات ترکمنستان علیرغم نزدیکی نشست تعیین رژیم حقوقی دریای خزر که قرار است روزهای چهارشنبه و پنچشنبه این هفته در باکو برگزار شود ، هیچ گونه اظهار نظری در زمینه تعیین رژیم حقوقی این دریا نمی‌کنند.به رغم آن ، رییس جمهوری ترکمنستان در اردیبهشت ماه پارسال در شهر ترکمنباشی گفت که فرایند مذاکرات درباره تعیین رژیم حقوقی دریای خزر مثبت است و موضوع تعیین رژیم حقوقی این دریا چه زود یا دیر حل خواهد شد.بردی محمداف همچنین اوایل اسفندماه ‪ ۸۵‬در مصاحبه با مجله ترکمنستان تصریح کرده بود که این کشور آماده مذاکره برای تعیین رژیم حقوقی دریای خزر با کشورهای ساحلی این دریا ا ست و هیچ گونه محدودیتی برای گفت و گو در زمینه تعیین رژیم حقوقی دریای خزر نمی‌بیند.وی گفته بود که ترکمنستان خود را یکی از اعضای جامعه جهانی می‌داند و آماده است در کنار کشورهای همجوار ، وظایفی را در زمینه مسوولیت سرنوشت جهان به عهده بگیرد.رییس جمهوری ترکمنستان دو ماه قبل نیز گفته بود که دریای خزر باید بعنوان دریای صلح ، حسن همجواری و همکاریهای سازنده بین کشورهای ساحلی باشد و به همین دلیل تهیه و تصویب کنوانسیون رژیم حقوقی خزر یکی از مسایل اولویت دار کشورهای ساحلی است .براساس اعلام مقامات رسمی ترکمنستان از چهار هزار و ‪ ۸۲۵‬کیلومتر مرزهای این کشور حدود ‪ ۶۰۰‬کیلومتر آنرا مرز این کشور با دریای خزر تشکیل می‌دهد و بقیه مرزها، خشکی است .حتی از چهار واحد مرزبانی کشور ترکمنستان ، واحد مرزبانی بنام ترکمن خزر قزاق در این کشور تشکیل شده که این واحد در استان بالکان مستقر است . ه
منبع: دانشجویان تورکمن

برچسبها: ادبیّات سیاسی, سیاسی خبری

دکتر سعادالدین ارگج مجددا به ریاست جبهه ترکمن عراق انتخاب شد

پنجمین گنگره سراسری جبهه ترکمن های عراق برگزار و دکتر سعادالدین ارگج مجددا به ریاست جبهه ترکمن عراق انتخاب شد
به تاریخ 13 تموز 2008 بعد از یکماه انتخاباتهای محلی ترکمن های عراق گنگره سراسری جبهه ترکمن عراق برگزار شد و دکترسعادالدین ارگج مجددا به ریاست جبهه ترکمن عراق انتخاب شد دراین گنگره همچنین یونس بایراک دار نیز به ریاست مجلس ترکمن های عراق انتخاب شدند در این گنگره بر یکپارچگی عراق تاکید شد و ترکمن های عراق خواهان حفظ حقوق همه اقوام عراق به عدالت شدند کرکوک نت جبهه ترکمن عراق.
ه
منبع: کرکوک تورکمنلری

برچسبها:

اخبار سیاسی

Friday، July 04، 2008

گزارشگران بدون مرز: این طرح نگران کننده و ترسناک است

عتراض گزارشگران بدون مرز به طرحی که مجازات اعدام برای "تخلفات اینترنتی " را قانون می‌کند
گزارشگران بدون مرز نگرانی خود را از بررسی پیشنهاد قانونی در مجلس شورای اسلامی که مجازات اعدام را برای تخلفات اینترنتی در نظر گرفته است، اعلام می کند. این طرح که یک فوریت آن در جلسه علنی ١٢ تیر ماه به تصویب رسید برای " تاسیس و دایر کردن وبلاگ و سایت های مروج فساد و فحشا و الحاد" مجازات اعدام را پیشنهاد کرده است.
گزارشگران بدون مرز در این باره اعلام می کند : "این طرح نگران کننده و ترسناک است. در ایران کاربران اینترنت و وبلاگ‌نویسان پیش از این قانون نیز با سیاست های به شدت سرکوبگر دولت مسدود سازی گسترده سایت‌ها و وبلاگ‌ها رودرو بودند. تصویب قانونی بر پایه تعاریف و مفاهیمی مبهم، دادن اختیارات به قضات برای تفسیر " جرائم" عواقبی فاجعه‌بار برای آزادی بیان بر روی اینترنت دارد. ما از نمایندگان مجلس ایران می‌خواهیم این قانون را کنار نهاده و به جای آن طرحی برای تعلیق قانونی مجازات اعدام به تصویب رسانند. در سال گذشته دو همکار مطبوعاتی در پی محاکماتی آلوده به تخلف و عدم رعایت رویه های قضایی در راهرو های مرگ بسر بردند. بیش از یک سال است که عدنان حسن پور و عبدالواحد (هیوا) بوتیمار بدون هیج اطمینانی به آینده خود در زندان بسر می برند. ما از مقامات ایران خواهان آزادی فوری این دو زندانی مطبوعاتی هستیم."

برچسبها: سیاسی خبری

Friday، June 27، 2008

سرنوشت دانشمندان خامنه ای همانند سرنوشت دانشمندان صدام


من هیچ انتظاری از رهبر ایران خامنه ای، از ریاست جمهوری ایران احمدی نژاد، از لاریجانی و یا از ملاهای دیگر که زندگی ما را اداره میکنند، ندارم. آنها این پروژه را میخواهند، آن را به جلو میرانند، آن را راهبری میکنند، آن را مخفی میسازند و تمام دنیا را فریب میدهند.آنها مذاکره میکنند، برای فکر و بررسی وقت تقاضا میکنند، در مقابل ایده هائی که دریافت میکنند، ایده های دیگری ارائه میدهند، با فلان نکته موافقند و با بهمان نکته مخالفند. تمام اینها بازی و فریب کاری است و آنها میخواهند که وقت کشی کنند. من از اینها هیچ توقعی ندارم.مقصران اصلی چند هزار فیزیکدان، شیمیدان، مهندس، تکنسین، ریاضیدان، کارگر، جوشکار، راننده و افراد دیگری هستند که با اعمال خویش و با دست خود دارند موجبات رویداد یک فاجعه را فراهم می آورند.
بدون آن شیمیدانی که در نطنز نشسته و یک گرم یک گرم اورانیوم غنی شده را جمع می کند، بدون آن فیزیکدان متخصص فیزیک نوترون در اصفهان، بدون آن مهندسی که رآکتور را در اراک میسازد، و بدون آن مهندس تونل سازی که شبانه روز برای پیدا کردن راه حلی برای پنهان کردن آن تلاش میکند، نه خامنه ای و نه هیچ کس دیگر قادر به پیشبرد این پروژه نخواهد بود. تمامی این افراد نام و نام خانوادگی دارند، والدین دارند وصاحب همسر و فرزند میباشند. ... ادامه مطلب را در وبلاگ اصلی مشاهده کنید!

برچسبها: ادبیّات سیاسی, حقوق بشری

Friday، June 20، 2008

یک دونده ترکمن ایرانی عنوان سوم رقابتهای جوانان آسیا را کسب کرد

مسوول روابط عمومی هیئت دو ومیدانی استان گلستان گفت: یک دونده گلستانی در رقابتهای دو و میدانی جوانان آسیا عنوان سومی را کسب کرد."روح‌الله کریمی‌نژاد" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:"رحمت‌الله طاطاری" دونده جوان گلستانی در رقابتهای قهرمانی جوانان آسیا در جاکارتای اندونزی توانست به این مهم دست یابد. به گفته وی، این دونده گلستانی که همراه با تیم ملی بود در رشته پرتاب نیزه مدال برنز را کسب کرد.به گزارش خبرنگار ایرنا، طاطاری عضو باشگاه راه و ترابری گلستان می‌باشد که چندی پیش در رقابتهای قهرمانی کشور رکورد جوانان کشور و لیگ جوانان باشگاههای ایران را بهبود بخشید.همچنین در رقابتهای قهرمانی جوانان آسیا در "جاکارتا" "نازقلیچ قره‌باش" از مربیان گلستانی به عنوان مربی تیم ملی و مربی طاطاری حضور داشت. ه

برچسبها: ورزش

Friday، June 13، 2008

اطلاعیه جدید جنبش مقاومت مردمی بلوچستان

اطلاعیه جدید جنبش مقاومت مردمی بلوچستان درباره ی دستگیری ۱۶ پاسدار جنایتکار در حق آباد سراوان
به نام خدا
بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران به اطلاع عموم مردم بلوچستان و ایران می رساند که فرزندان دلیرمرد و مومن خطه ی بلوچستان بامداد امروز جمعه ۲۴ خردادماه ۱۳۸۷ در یک عملیات افتخار آمیز قرار گاه مقامی رژیم در منطقه حفاظتی سراوان روستای حق آباد راسک کاملا خلع سلاح نموده و ۱۶ پاسدار رژیم را دستگیر نموده و صدها اسلحه سبک و سنگین را به غنیمت گرفتند.هضمن تبریک این عملیات به مردم بلوچستان و ایران ، جنبش مقاومت مردمی بلوچستان اعلام می دارد که این عملیات تعاقب با حمله پاسداران این قرارگاه به مردم روستای حق آباد از شهرستان سراوان صورت گرفته است ، طبق گزارشات موثق دو روز پیش فرمانده قرارگاه مذکور همراه نیروهایش به روستای حق اباد به یک منزل مسکونی حمله برده و بعد از ضرب و شتم اهل خانه ، به زن خانه تجاوز کردند. روز بعد مردم روستا به خودروی حامل پاسدران رژیم حمله کرده و دو نفر از پاسداران را با پرتاب سنگ مجروح کردند و چون مبارزین جنبش مقاومت مردمی در کوههای بلوچستان نزدیک روستای حق آباد بسر می بردند بعد از اطلاع این ماجرا مبارزین جنبش با برنامه ریزی دقیق این عملیات را به اجرا آوردند.ه
جنبش مقاومت مردمی ایران (جندالله)ه

برچسبها: اخبار سیاسی

Tuesday، June 10، 2008

فارسی کنونی به صورتی مصنوعی و فرهنگستانی ساخته شده است

نویسنده مقاله: ناصر پور پیرار
خلاصه مقاله

این زبان را در دربار سامانیان، با اهدافی که به تشریح خواهم آورد، ساخته‌اند، پیش از قرن چهارم هجری هرگز نبوده است و درست به همین سبب، از همان زمان، بومیان ایران، آن را فارسی دری، یعنی زبان رایج درباریان خوانده‌اند و در سراسر تاریخ این سرزمین این زبان جز در دربار و نزد شعرا و دیگر روابط فرهنگی رسمی و دولتی کاربرد نداشته است، و مردم، درست مانند امروز، با زبان‌های بومی خود، از ترکی و گیلکی و مازندرانی و کردی و عربی و بلوچی و لری رفع نیاز کرده‌اند. ... ادامـه مـطـلـب

برچسبها: ادبیّات سیاسی, فرهنگی

Sunday، June 08، 2008

خبر و فیلم ویدئوئی از درگیری نوشهر

پنجشنبه 16 خرداد 87
مجتمع ساحلی تفریحی !!! نوشهر؛
ضمن جو عزاداری و خفه ای که در این مکان مثلا تفریحی بوجود آمده بود ، ابری بودن هوا ، فرصتی فراهم کرده بود که مامورین ، از به آب رفتن مردمی که از اقصی نقاط ایران به مجتمع آمده بودند ، جلوگیری شدید ! به عمل آورند. هدر حالی که دقایقی برای تفریح دست داده بود و عده زیادی از خانواده ها در فاصله ای کم از ساحل ، فقط پاها را به آب رسانده بودند ، با حمله وحشیانه این مزدوران روبرو شدند ؛ بی شرمی ماموران نظام به حدی بود که حتی به صورت زنان هم سیلی زده شد - آن هم در ایام فاطمیه !!! - که البته از طرف مردم بی جواب نماند.ههمانطور که می بینید ، این خوی حیوانی طوری به گماشتگان رژیم انتقال یافته که مامور نجات غریق ! سعی در خفه کردن جوانی دارد که حتی چشمانش بدلیل پر بودن از اسپری اشک آور ، قادر به دیدن نیست. هخوشبختانه در این مورد ، مزدوران ایجاد خفقان ، با اتحاد و پاسخ دندان شکن مردم روبرو شده و مدتی بعد ناپدید شدند. ه

برچسبها: اخبار سیاسی, یوتوب ها

Monday، June 02، 2008

گزارشی از مشکلات دانشجویان ترکمن دانشگاه امیرکبیر جهت برپایی نمایشگاه فرهنگ و هنر ترکمن در دانشگاه

در حاشیه نمایشگاه شهر من فرهنگ منامسال برای دومین بار در دانشگاه امیر کبیر از تاریخ 21 تا 25 اردیبهشت نمایشگاه" شهر من فرهنگ من "برگذار شدداهداف این نمایشگاه معرفی تاریخ فرهنگ جاذبه های گردشگری وپتانسیل های و...شهر و استان های جمهوری اسلامی ایران بود.دانشجویان ترکمن دانشگاه امیر کبیر مثل پارسال در این نمایشگاه حضور فعال داشته اند تا هر چه بهتر و بیشترترکمن و ترکمن صحرا را معرفی کنند .برای هماهنگی های بیشتر از قبل ازعید نوروز تقسیم کار شد و مشخص شد که هر کس به کجا در استان و شهر مراجعه کند تا از تجربیات وکمک ها ی انان نهایت استفاده را ببریم .به شورای شهر فرمانداری شهرداری بخشداری میراث فرهنگی ونمایندگان استان در مجلس ...شهر های ترکمن نشین استان نامه از طرف دانشگاه زده شد تا مشکلی پیش نیاید وکارها نیز در روال اداری خود انجام بگیرد. ... ادامـه مـطـلـب در سایت دانشجویان تورکمن

برچسبها: فرهنگی

Sunday، June 01، 2008

» بزرگ‌ترین مرکزماهیان خاویاری کشور در گلستان

منبع: اطلاع رسانی گنبد
دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷, ۳۰:۰۲سیدمصطفی عقیلی‌نژاد امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در گرگان افزود: این طرح می‌تواند ضمن حفظ اشتغال، در ارتباط جایگاه خاویار ایران در عرصه بین‌المللی به ویژه بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا آثار پرخیر و برکتی داشته باشد.وی تصریح کرد: ماهیان خاویاری به عنوان گونه‌های نادر گرانقیمت‌ترین آبزیان جهان محسوب شده که مامن و ذخیره‌گاه اصلی آنها در دریای خزر است.عقیلی نژاد گفت: خاویار یک ماده غذایی حیات بخش، پرانرژی و دارای ترکیبات مهم شامل انواع پروتئین، اسیدهای آمینه ضروری، چربی، ویتامین ها و هورمن های مختلف بوده که از ماهیان خاویاری استحصال می‌شود.وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی، مهم‌ترین تولیدکننده خاویار دنیا با مجوز رسمی کنوانسیون CITES، دارای مرکز فرآوری منطبق با قوانین اتحادیه اورپا EC بوده و بدین لحاظ در فهرست A این اتحادیه قرار دارد.مدیر امور ماهیان خاویاری استان گلستان یادآور شد: صید ماهیان خاویاری دریای خزر طی دو دهه اخیر تا حدود 30 برابر کاهش داشته و منجر به اعمال محدویت‌های جدی تجارت و صادرات از سوی سازمان‌های بین‌المللی شده است.وی افزود: این کار، منجر به اعمال محدودیت‌های جدی تجارت و صادرات از سوی سازمان های بین المللی منجمله CITES شده و صید غیرقانونی و قاچاق ماهیان خاویاری به همراه صید بی‌رویه کشورهای حاشیه دریای خزر از شاخص‌ترین عوامل تخریب و تهدید ذخایر طبیعی ماهیان خاویاری به شمار می‌رود.عقیلی‌نژاد ادامه داد: استان گلستان در سال 1386 با استحصال پنج هزار و 440 کیلوگرم خاویار همچنان دارای مقام اول صید ماهیان خاویاری کشور است.وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت حساس کنونی، خاویار ایران در عرصه جهانی موضوع حفاظت و پرورش ماهیان خاویاری از مهم‌ترین و کارآمدترین راهکارهای نجات صنعت خاویار کشور است.عقیلی نژاد گفت: ایجاد این مرکز نتیجه تلاش، پیگیری و بسترسازی مجموعه وزارت جهادکشاورزی و تلاش‌های استاندار و معاون برنامه ریزی استاندار گلستان بوده که خوشبختانه دو طرح مهم در زمینه ماهیان خاویاری در سفر دوم هیئت دولت به استان به تصویب رسید. ه

برچسبها: اخبار سیاسی

افزایش تلفات در کردستان

عملیات پژاک در پایتخت؟ه

ه- دوشنبه 13 خرداد 1387 [2008.06.02]همنبع: روز اونلاینسامناک آقایی
به ادعای برخی منابع خبری، در جدیدترین مورد درگیری مسلحانه بین نیروهای نظامی پژاک با سپاه ‏پاسداران، نیروهای این حزب در تهران به مرکز فرماندهی نیروی هوائی حمله برده و ضمن کشتن سه ‏نظامی، شماری را زخمی کرده اند. به نوشته خبرگزاری "بوروژهه لات" این اولین بار است که شاخه ‏نظامی یک حزب کردی در پایتخت کشور دست به حرکت مسلحانه می زند.‏ ... ادامـه مـطـلـب

برچسبها: اخبار سیاسی

Wednesday، May 28، 2008

ه «گومورا»، جهنمی از فساد و خشونت

ماتئو گارونه وسط

<><>ماتئو گارونه (وسط) به همراه دو تن از بازیگران فیلم «گومورا» در جشنواره کن


در این دوره از جشنواره کن، فیلم «گومورا» ساخته ماتئو گارونه، جایزه بزرگ جشنواره را به دست آورد. موضوع این فیلم در رابطه با مافیا است و با اقتباس از رمان روبرتو ساویانو یکی از پرفروشترین رمانهای ایتالیایی ساخته شده است.فیلم «گومورا» به گفته رسانه‌های ایتالیایی در کن مورد تشویق تماشاچیان و همچنین ستایش منتقدان قرار گرفت. این فیلم بر اساس رمان پرفروش روبرتو ساویانو نویسنده و روزنامه‌نگار ۲۸ساله ایتالیایی ساخته شده است. ساویانو بر اساس مشاهداتش از فعالیت‌های غیرانسانی کامورا، باند مافیایی معروف در شهر ناپل از کارهای خلاف آنها از جمله قاچاق اسلحه و مواد مخدر پرده برداری کرده است. ه
موفقیت غیرمنتظره
ساویانو پس از انتشار کتاب توسط مافیای «کامورا» تهدید به مرگ شد و در حال حاضر تحت پوشش امنیتی پلیس ایتالیا قرار دارد. کتاب «گومورا» تا کنون بیش از یک میلیون و سیصد هزار نسخه به فروش رسیده و به زبانهای مختلف در ۴۷ دنیا منتشر شده است.
ساویانو در مصاحبه‌ای که با Rai 3 شبکه سوم رادیو تلویزیون دولتی ایتالیا انجام داده است ضمن اعلام این نکته که به هیچ عنوان انتظار فروش حتی نیمی از این رقم را هم نداشته، تاکید می‌کند که «این مسئله مثل یک معجزه است.اما فیلم به نوعی مربوط به جوانان است، مربوط به نسل جدیدی است که می‌خواهند از کشور و سرزمینشان قصه بخواند. این نشان می‌دهد که این یک کتاب ضروری است و آرزوی هر نویسنده‌ای است که از چیزهای ضروری و مهم بنویسد.» ...
ادامه مـطـلـب در سایت بی بی سی

برچسبها: فرهنگی

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد