تـرکـمـن لِر Türkmenler

وبـلاگـها و سـایـتـهـای تـرکـمـن هـا

تـرکـمـن لِر Türkmenler

وبـلاگـها و سـایـتـهـای تـرکـمـن هـا

سخن از فراغی فیلسوف ترکمن به بیان امان قلیچ شادمهر

کلیک : امان قلیچ شادمهر  

درباره شادمهر : گفتگوی صریح با استاد امانقلیج شادمهر در فصلنامه فراغی

به مناسبت سی امین شماره فصلنامه فراغی ویزه نامه در گذشت نادر ابراهیمی چاپ شده است. در این شماره همچنین با عبدالرحمن اونق, دکتر محمد عیدو و نیز امانقلیچ شادمهر مصاحبه کرده است .این فصلنامه پس از معرفی شادمهر این گفته او را تیتر کرده است: این سیاست نیست که آدم را نابود می کند بلکه سیاست غیر اخلاقی است که نابود کننده و مخرب است. گفتگوی ایشان را می توانید در شماره سی ام این مجله به طور کامل بخوانید.

نظر
خبرها : نقل یادداشت های شادمهر در سایت گفته ها ناگفته ها

سایت ناگفته ها گفته ها یادداشت های شادمهر را درج نموده است. این سایت ابتدا شادمهر را این گونه معرفی کرده است: نویسنده این مقاله یکی از کاندیداهای دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده اند که در دو دوره با استقبال بی نظیر مردم شهرستان گنبد کاووس از توابع استان گلستان بوده اند. به طوری که صدای فریاد ابشان به گوش تمامی هموطنانش رسید و تا جایی که حتی بی بی سی از ایشان به عنوان ببر گلستان یاد می کرده اند و آوازه ایشان در همه جای ایران زمین طنین انداخته بود.
آدرس سایت www. nagoftehagofteha.blogfa.com

نظر
یادداشت های پراکنده : ترازوی اعتدال
یادداشت های پراکنده

کسانی که بی تاثیرتر و منفعل تریند خودشان را آدم معتدل و اعتدال گرا می دانند و افرادی که در زندگی شان جدی ترند و نسبت به مسائل پیرامون خود حساس ترند و اندیشمندترند، تندرو می خوانند. این گونه افراد بی مسئولیت و بی تفاوتند و از بار هرگونه مسئولیت های اجتماعی شانه خالی می کنند و به خود اجازه می دهند تا به دیگران ایراد بگیرند و هر کسی را که مخالف شان باشد خرده بگیرند و تندرو بخوانند.

ادامه | 3082 کلمه در ادامه متن | نظر
یادداشت های پراکنده : حضور در انتخابات
یادداشت های پراکنده

من سه دوره انتخابات را پشت سر گذاشته ام. یعنی در سه دوره در مشارکت های اجتماعی نقش فعال داشتم و در این دوره ها تجربه های زیادی اندوختم. دوره اول که از طرف بسیاری از دوستان سفارش شد تا بعد از حادثه یاک 40 در صحنه باشم. امام به دلایل مختلف که اساسی ترین آن ها عدم آمادگی روحی برای حضور در صحنه بود، حاضر نشدم. در آن دوره به دلیل اقبال عمومی به سوی یکی از کاندیداها و نیز حساسیت این دوره ره دلیل رد صلاحیت های گسترده، با تعدادی از دوستان از کاندیدای مورد نظر حمایت کردیم.

ادامه | 3387 کلمه در ادامه متن | نظر
خبرها : نشست ادبی و فرهنگی هنرمندان دو کشورایران-ترکمنستان
خبرها

دیروز در تاریخ 30مرداد ماه در سالن هلال احمر گنبد کاووس به دعوت رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای داورزنی هنرمندان کشور دوست و برادر ترکمنستان با هنرمندان ایرانی نشست ادبی و فرهنگی داشته اند . دراین نشست ابتدا آقای داورزنی ضمن خیر مقدم به هنرمندان ترکمنستانی درباره فرهنگ, ادب و روابط خوب و برجسنه ترکمنستان نکاتی را ابراز داشته اند . آنگاه , نویسندگان ایرانی ازجمله استاد اعظمی راد و طبری و عده ای دیگر به ایراد سخنرانی پرداختند. پس از آن هنرمندان ترکمنستانی به شعرخوانی و معرفی خود پرداختند. در پایان یکی از شاعران و پیشکسوتان ترکمنستانی دعای خیر کردند.

نظر
مقالات : فصلنامه فراغی به زودی در پیشخوان کتابفروشی ها
مقالات

به گفته استاد اراز محمد سارلی مدیر مسوول فصلنامه فراغی , شماره جدید آن که حاوی مطالب مختلفی است , در هفته آینده به زودی در پیشخوان کتابفروشی ها خواهد نشست. در این شماره اتو بیوگرافی رمان نویس معروف عبدالرحمان اونق را داریم و نیز مصاحبه ای با شادمهر در باره سیاست و فرهنگ داشتیم که دوستداران فرهنگ و ادب می توانند در شماره آتی مجله مطالعه کنند.

نظر
خبرها : مراسم پر فیض دعا و نیایش نیمه شعبان برگزار شد

مراسم پر فیض و پر برکتی به مناسبت نیمه شعبان با حضور روحانیون و دیگر جهره های سرشناس در مسجد حاجی گوجی برگزار شد. در این مراسم ابتدا آخوند کمال تخله به دعا و نیایش پرداختند و آخوند احمد قربان پور در باره این روز فرخنده ونیز درباره علم و دین و رابطه یکدیگر سخنرانی کردند. این مراسم تا پاسی از شب ادمه داشت و در پایان نیز ضمن پذیایی مختصر ختم قرآن کردند.

نظر
خبرها : چشنواره مطبوعات استانی در آذر ماه سال جاری
خبرها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان دکتر منتظری در جمع خبرنگاران اعلام کرد که چشنواره مطبوعاتی استان در آذر ماه سال جاری مورد بررسی قرار گرفته و خبرنگاران منتخب استان نیز معرفی خواهد شد. وی همجنین در این جلسه افزود :از این پس در هر فصل خبر نگار نمونه استان انتخاب و معرفی خواهد شد . لازم به ذکر که مراحل مقدماتی جشنواره چون تقاضای غرفه و ثبت نام در مرداد ماه انجا م انچام می گیرد.

نظر
درباره شادمهر : آقای شادمهر به دوره کوتاه مدت در تهران دعوت شد

آقای شادمهر برای آموزش کوتاه مدت به عنوان مدرس به تهران فراخوانده شد . قرار است در این مدت, در باره کتابهای جدید التالیف زبان قرآن و دین و زندگی بحث و بررسی شود .همجنین با گروه مولفان کتب درسی عربی نشست جداگانه ای داشته باشد.

نظر
خبرها : هیئت مدیره میراث و بنیاد مختومقلی انتخاب شدند.
خبرها

انتخابات هیئت مدیره انجمن شعر و ادب میراث در تاریخ 4/5/87 باحضور شاعران و نویسندگان عضو میراث در کتابخانه مختومقلی فراغی پس از رای گیری به صورت مخفی انتخاب شدند. آقایان شهروز آق اتابای , منصور طبری, فرهاد قاضی, طوی مراد ایازی و حکیم قزلجه به عنوان هیئت مدیران جدید میراث انتخاب شدند.دو هفته پیش در روز جمعه نیز در دفتر بنیاد هیئت مدیران جدید از بن اعضای شرکت کننده انتخاب شدند.آقایان محمد قوجقی , دکتر قاضیانی, آنادردی کریمی, حکیم مختومی, نجف هیوه چی, قرهخاکپور و خانم حجازی به عنوان هیئت مدیران جدید برگزیده شدند.لازم به ذکر که انجمن میراث تنها در خصوص شعر و شعرخوانی و بنیاد در باره تاریخ , فرهنگ و ادب ترکمن فعالیت دارند.

نظر

(1) 2 3 4 5 »
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد