تـرکـمـن لِر Türkmenler

وبـلاگـها و سـایـتـهـای تـرکـمـن هـا

تـرکـمـن لِر Türkmenler

وبـلاگـها و سـایـتـهـای تـرکـمـن هـا

یول ترکمن

منبع : یول  

 

بهروز ایری، بازیگر و کارگردان گروه هنری آلادا به رحمت ایزدی پیوست

پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران این ضایعه تاسف بار به عموم مردم ترکمن صحرا و دوست داران گروه آلادا و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می نماید.
یاتان یری یاختی بولسون، الله رحمت ادیسن

جهت خواندن مصاحبه  اختصاصی سه سال پیش، سایت دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران با اعضای گروه هنری آلادا اینجا را کلیک کنید

مطالب مهم
مصاحبه : شرکت ۴۰ سفیر خارجی در جشنواره‌ی فرهنگ اقوام
فرستنده: admin   تاریخ:۲:۲۰:۰۰ پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۷   
در هفته‌ی جاری دومین جشنواره‌ی فرهنگ اقوام با حضور سفیران بیش از ۴۰ کشور دنیا در استان گلستان برگزار می‌شود.گلستان که بخش اعظم ساکنان آن ترکمن هستند، در سالهای اخیر به یکی از مراکز فرهنگی مربوط به اقوام کشور بدل شده است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران، دومین جشنواره‌ی فرهنگ اقوام قرار است در استان گلستان، واقع در شمال ایران با حضور سفرای خارجی بیش از ۴۰ کشور دنیا از ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه برگزار شود. استان گلستان که بخش اعظم ساکنان آن ترکمن هستند، در سالهای اخیر به یکی از مراکز فرهنگی مربوط به اقوام کشور تبدیل شده و تابه‌حال «جشنواره موسیقی اقوام»، «کنگره‌ی بین‌المللی تبیین اندیشه‌های مختومقلی» و دیگر مراسم فرهنگی مربوط به اقوام را برگزار کرده است. دکتر آراز محمد سارلی، استاد دانشگاه و ناشر در استان گلستان، در این زمینه مصاحبه ایی با رادیو آلمان داشته است که در زیر می خوانید:
  ادامه مطلب ... | 0 نظر | ارسال نظر 
اخبار سایت : ادامه فعالیت وب سایت انجمن شعر و ادب ترکمنی میراث با طرح و قالب جدید
فرستنده: admin   تاریخ:۲:۰۰:۰۰ پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۷   
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران، در آغاز سومین سال فعالیت وب سایت انجمن شعر و ادب ترکمنی میراث گنبد www.TurkmenMiras.ir با حمایت شرکت ایلیاد گنبد، طرح و قالب جدید سایت انجمن رونمایی شد.
در این وب سایت می توانید ضمن آشنایی با اعضای انجمن، از مقالات و اشعار اعضا نیز بهره مند شوید.
  ادامه مطلب ... | 0 نظر | ارسال نظر 
اخبار ترکمنستان : رییس جمهور ترکمنستان: نام امام رضا(ع ) در بین ترکمن ها از جایگاه شایسته‌ای برخوردار است
فرستنده: admin   تاریخ:۱۹:۲۰:۰۰ سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۷   
"قربان قلی بردی محمداف" رییس جمهوری ترکمنستان روز دوشنبه در پیامی به همایش بین‌المللی امام رضا(ع ) در شهر مرو در جنوب این کشور با اشاره به اینکه امام رضا(ع ) بین ترکمنها به "قزیل امام" نیز معروف هستند، گفت : نام امام رضا(ع ) در بین ترکمنها از جایگاه شایسته‌ای برخوردار است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، درهمایش بین‌المللی امام رضا(ع ) که با حضور محققان و اندیشمندان ایرانی و ترکمن و نیز سفرای خارجی مقیم ترکمنستان 20 آبان ماه برگزارشد، رییس جمهوری ترکمنستان تاکید کرد که امام رضا(ع ) از بزرگوارانی است که اصول دین اسلام را تبلیغ کرده و تلاش خود را برای زیباتر شدن زندگی انسان، کامیابی جامعه به کار برده اند.
قربان قلی بردی محمداف تصریح کرد: مردم ترکمن از دوران قدیم تا امروز احترام خاصی برای امام رضا(ع ) قائل بوده‌اند و برای زیارت حرم مطهر ایشان به مشهد سفر می‌کنند.
  ادامه مطلب ... | 0 نظر | ارسال نظر 
اخبار ورزشی : والیبال گنبد همچنان در انتظار مسئولان؛ اینجا، امید نمی‌میرد
فرستنده: admin   تاریخ:۱۹:۲۰:۰۰ دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷   
در این شهر ورزش والیبال همیشه زنده است، برای اثبات این جمله نیازی نیست به گذشته متوسل شوی یا آنکه با افتخاراتی از آنان که روزی در این شهر تلاش کردند تا بی‌ادعا غرور یک منطقه را به رخ دیگران بکشند، یادکنی و امروز در افسوس آن دوران ایام گذرانی. نه، چنین نیست و هرگز هم نخواهد بود.
اینکه با جرأت گفته می‌شود والیبال در شهر گنبد زنده است چندین و چند دلیل آشکارا و محکم دارد که اگر به سادگی از کنار آنها نگذری، مهر تایید محکمی هم براین مدعا خواهی زد. شهر گنبد از روزهای نخستین برپایی رقابتهای لیگ در سطح کشور با تکیه بر نیروهای بومی و قانع و کم ادعا اعلام موجودیت کرد و امروز پس از سالها برگزاری بالاترین سطح رقابتهای کشور، ریشه‌دارترین تیم والیبال است که تداوم این حضور را در کمتر باشگاهی حتی مدعیان پایتخت نتوان دید.
  ادامه مطلب ... | 0 نظر | ارسال نظر 
اخبار اجتماعی : مرگ دلخراش دکتر اعتمادی و لزوم توجه مسئولین
فرستنده: admin   تاریخ:۵:۳۰:۰۰ دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷   
ساعت 7.30 دقیقه شب شنبه، از بندرترکمن به شهر گمیشان بازمی گشتم. حدودا 2 کیلومتر مانده به گمیشان چراغ راهنمای آمبولانس یا ماشین پلیس نظرم را جلب کرد. از آنجایی که این موقع از سال پرخطرترین زمان در محور گمیشان - بندرترکمن می باشد، وقوع یک حادثه رانندگی دور از انتظار نبود. امیدوار بودم به خیر گذشته باشد. کم کم به چراغ چرخان آبی و قرمز نزدیک شدم. دریافتم ماشین آمبولانس 115 می باشد . تجمع فراونی از ماشین و انسان حکایت از حادثه ای سنگین می کرد. آرام و مضطرب نزدیک شدم. خودرویی مچاله شده بر روی کابوت پرایدی قرار داشت . ممکن نبود از داخل ماشین مچاله شده کسی زنده بیرون آمده باشد. از یکی پرسیدم: چه شده، ماشین مال کیه؟
- دکتر اعتمادی ،
  ادامه مطلب ... | 1 نظر | ارسال نظر 
اخبار ورزشی : گزارش تصویری از هفته اول مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس
فرستنده: admin   تاریخ:۱۹:۴۰:۰۰ یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۷   
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران، هفته اول از مسابقات اسبدوانی عصر جمعه هفدهم آبان ماه برگزار شد، ‪ ۵۹‬راس اسب در شش دور و در مسافت یک هزار متر به رقابت پرداختند که اسب‌های برتر این هفته به شرح زیر انتخاب شدند.
  ادامه مطلب ... | 1 نظر | ارسال نظر 
گزارش :  ظرفیت‌هاو توانمندی‌های بالقوه در نوار مرزی مراوه‌تپه شناسایی نشده است
فرستنده: admin   تاریخ:۱۹:۱۰:۰۰ یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۷   
نماینده شهرستان‌های مینودشت و کلاله در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعدآدهای بالقوه و پتانسیل‌های نوار مرزی مراوه‌تپه گفت: تاکنون ظرفیت‌ها و توانمندی این منطقه شناسایی نشده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران به نقل از ایرنا، "سیدنجیب حسینی" در جلسه شورای اداری بخش مراوه‌تپه شهرستان کلاله افزود: مسوولان استان و شهرستان نتوانسته‌اند ظرفیت ها و توانمندیهای منطقه را شناسایی کنند.
  ادامه مطلب ... | 0 نظر | ارسال نظر 
اخبار اجتماعی : کوزه لی، یگانه مرد گنبد
فرستنده: admin   تاریخ:۲۱:۵۰:۰۰ شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷   
حالا که چند نفر آدم بیکار مشتری پر و پا قرص این ستون در پیتی شده اند، تک و توک پیشنهاد برای نوشتن میدهند و سوژه معرفی میکنند که در این بین، آقا حبیب کوزهلی یگانه مرد سوپر سرمایه دار گنبدی در صدر جدول سوژه های ما قرار دارد.
این یگانه مرد شهرت زیادی در بین ورزش دوستان گلستانی دارد. نه مربی و نه ورزشکار در سطح قهرمانی است، بلکه یک مرد قدرتمند از نظر مالی است و خیلیها نام وی را با برگ های پیش بینی فوتبال پایدار می شناسند. به قول معروف، از مکنت مالی خوبی برخوردار است، اما وی هم منتقدان و هم موافقان زیادی دارد که دشمنانش سخت به خون وی تشنه بوده و دوستدارانش همگی فدایی وی هستند.
  ادامه مطلب ... | 1 نظر | ارسال نظر 
گزارش :  آیا برج قابوس جهانی می شود؟
فرستنده: sona   تاریخ:۲۱:۳۰:۰۰ شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷   
چندی پیش برخی سایت های خبری از بررسی شکایت میراث فرهنگی از شهرداری گنبد کاووس برای دومین بار توسط کارشناسان دادند.
این در حالی بود که خبرگزاری میراث فرهنگی از توافق پایگاه برج قابوس با شهرداری برای رعایت قوانین میراث فرهنگی در ساخت مجتمع تجاری برج قابوس خبر داده و آورده بود: با توجه به این که بررسی پرونده شکایت سازمان میراث فرهنگی از شهرداری برای دومین بار به کارشناسی سپرده شد که با مقوله ی میراث فرهنگی آشنایی ندارند، پایگاه میراث فرهنگی برج کاووس مطمئن است که این بار نیز دادگستری گنبد کاووس رای به نفع شهرداری صادر می کند. بنابراین با توجه به اقبال شهرداری به آثار فرهنگی و تاریخی، با این نهاد وارد مذاکره شد.
  ادامه مطلب ... | 0 نظر | ارسال نظر 
اخبار اجتماعی : شهردار گمیشان بخشدار شد
فرستنده: admin   تاریخ:۲۱:۳۰:۰۰ شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷   
برکناری شهرداران، توسط شورای شهرها در استان همچنان ادامه دارد.
شهردار بندرترکمن و این بار شهردار گمیشان
شهرداری نهادی است که اداره آن بر عهده شهردار است و انتخاب شهردار از جمله وظایف شورای شهر در کنار وظایف دیگر از جمله برنامه ریزی برای بودجه شهرداری و نظارت بر عملکرد شهرداری است، اما به نظر میرسد با گذشت تقریباً یک دهه از عمر شوراها، اعضای آن با مهمترین وظیفه خود که همان انتخاب شهردار است، با مشکلات زیادی رو به رو است. شورای شهر گمیشان مدتی است که با این مشکلات دست به گریبان است.
  ادامه مطلب ... | 0 نظر | ارسال نظر 
اخبار فرهنگی : تشکیل بخش ترکمن شناسی در دانشگاه ارمنستان
فرستنده: admin   تاریخ:۲۱:۳۰:۰۰ شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷   
دانشگاه بین المللی آریا در ارمنستان اقدام به تشکیل بخش ترکمن شناسی در دپارتمان شرق شناسی آن دانشگاه کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران به نقل از هفته نامه سلیم، پروفسور اساطوریان گفت: نام این بخش به نام شاعر شهیر ترکمن مختومقلی فراغی نام گذاری شده است.
در این بخش که اخیراً مورد بازدید سفیر ترکمنستان در ایروان نیز قرار گرفته است دارای آثاری از فرهنگ و آداب و نیز کتاب های ترکمن های ایران است.
  ادامه مطلب ... | 0 نظر | ارسال نظر 
اخبار اجتماعی : بهروز ایری، بازیگر و کارگردان گروه هنری آلادا به رحمت ایزدی پیوست
فرستنده: admin   تاریخ:۱۳:۲۰:۰۰ جمعه ۱۷ آبان ۱۳۸۷   
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران، بهروز ایری بازیگر و کارگردان گروه هنری آلادا، پنج شنبه 16 آبان ماه به رحمت ایزدی پیوست.

پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران این ضایعه تاسف بار به عموم مردم ترکمن صحرا و دوست داران گروه آلادا و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می نماید.

یاتان یری یاختی بولسون، الله رحمت ادیسن

مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری مرحوم بهروز ایری، پس از نمازجمعه در بندرترکمن برگزار شد.
  ادامه مطلب ... | 19 نظر | ارسال نظر 
پیام های جدید
انجمنعنوانتعداد پاسختعداد بازدیدآخرین ارسال
بحث آزادبحث در مورد وظایف نمایندگی و ارائه خدمات مشاوره ای به نمایندگان مجلس21615دیروز ۱۹:۲۳:۲۲
ehsantoraj
فرهنگ و آداب ترکمنحفظ سنت ها و ارزش های ترکمن !! آری یا خیر؟3526۱۴:۵۵:۰۸ سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۷
o_gholami
فرهنگ و آداب ترکمنمقصر کیست ؟ ( بحثی پیرامون فرهنگ زدگی و گناه )202185۲۳:۵۲:۵۹ یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۷
aidinjon
فرهنگ و آداب ترکمنمهمان نوازی ترکمن ها در هر کجای جهان چگونه است؟2631۲۳:۴۲:۰۱ یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۷
aidinjon
احکام اسلامیخداوند متعال اول حضرت آدم را خلق نمود یا حضرت حوا را؟7826۲۲:۲۲:۳۵ یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۷
o_gholami
فرهنگ و آداب ترکمنچرابه ترکمن بودن خود افتخار می کنیم6882۲۲:۱۱:۴۸ یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۷
o_gholami
بحث آزاداگر دختران با لباس ترکمن به مدرسه بروند ؟463039۲۲:۱۰:۱۰ یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۷
o_gholami
ازدواج جوانان ترکمنچرا پسرهای ترکمن به دخترهای غیر ترکمن تمایل بیشتری دارند؟666842۱۹:۲۷:۳۲ یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۷
saghi
تحقیقات دانشجوییراهنمایی در مورد نحوه ارائه تحقیق در کنفرانس ها142361۲۳:۴۳:۳۸ شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷
aidinjon
بحث آزادمعرفی کتاب های خواندنی524589۲۳:۳۸:۰۲ شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷
aidinjon
نظرات ارسال شده
پاسخ به: بهروز ایری، بازیگر و کارگردا...baybayben۱۰:۴۲ پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۷
پاسخ به: نرخ کرایه تاکسی در شهر گرگان ...کاربر مهمان۱۳:۲۴ چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷
پاسخ به: بهروز ایری، بازیگر و کارگردا...کاربر مهمان۱۲:۳۰ چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷
پاسخ به: بهروز ایری، بازیگر و کارگردا...dashnaser۱۰:۴۲ چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷
پاسخ به: بهروز ایری، بازیگر و کارگردا...کاربر مهمان۱۵:۴۵ سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۷
پاسخ به: بهروز ایری، بازیگر و کارگردا...fouad۲۰:۵۴ دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷
پاسخ به: کوزه لی، یگانه مرد گنبدhouran۱۵:۱۴ دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷
پاسخ به: مرگ دلخراش دکتر اعتمادی و لزو...کاربر مهمان۱۲:۰۰ دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷
پاسخ به: گزارش تصویری از هفته اول مساب...کاربر مهمان۸:۴۳ دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷
پاسخ به: بهروز ایری، بازیگر و کارگردا...sargashteh۲:۱۱ یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۷
آگهی استخدام جدید
تمام وقت: منشی
تمام وقت: زمین شناس یا اکتشاف معدن

دیدن تمامی آگهی های استخدام
لینک های جدید
فایل های جدید کتابخانه الکترونیکی سایت
برخی مباحث مهم انجمن بحث و گفتگو
  1. موسیقی ترکمنی و بهترین آیدم ترکمنی
  2. اصطلاحات رایج در محاورات ترکمنی
  3. نام های اصیل ترکمنی
  4. ما که این همه سنگ زبان ترکمنی رو.....
  5. چگونه یک بحث و گفتگوی سالم و منطقی داشته باشیم؟
  6. فرهنگ لغتهای ترکمنی
  7. نرم افزار تایپ ترکمنی
  8. واقعا متاسفیم....
  9. بزرگترین و مهمترین نقطه ضعف ترکمن ها
  10. موسیقی ترکمنی و عدم محبوبیت در بین جوانان ترکمن
  11. همگام با انجمن جمایت از مستأجرین دادجویان شهر برای تحقق هر خانواده ایرانی یک مسکن متناسب با نیاز
  12. عروس کردن دختران یا فروش دختران!!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد