تـرکـمـن لِر Türkmenler

وبـلاگـها و سـایـتـهـای تـرکـمـن هـا

تـرکـمـن لِر Türkmenler

وبـلاگـها و سـایـتـهـای تـرکـمـن هـا

ترکمن صحرا

ترکمن آنلاین

 نشست فرهنگی هنرمندان ترکمنستان و ایران در کمش تپه  

 

نشست فرهنگی در کمش تپه با صمیمت خاصی برگزار گردید.شاعران ترکمنستان از شباهت عجیب کمش تپه و حسنقلی ترکمنستان در شگفت بوده اند.شاعران بر خلاف گنبد در کمش تپه توانستند اشعار خود را بخوانند،اما از ترکمن های ایران ستار سوقی ،مشهد قزل ،عیدی طعنه ،غفور خوجه و آق بی بی بسیم اشعار زیبای خود را قرائت کرده اند.مهمانان ترکمنستان نیز با اشعارشان نشست فرهنگی را به زیبایی ادامه داده اند.آق بی بی بسیم به نمایندگی از شاعران دختر ترکمن قطعه ای از رنج های دختران صحرا را بیان کرد که با تحسین حاضرین مواجه شد و در مقابل سید مراد گلدیف به نمایندگی از شاعران جوان ترکمن اشعار زیبایی را قرائت کرد
چاغه بخشی نیز هنر خود را به زیبایی اجرا کرد. نشست کمش تپه را تاریخی ترین و زیباترین نشست فرهنگی می توان بیان کرد.  

 

 پرونده بازیهای خانگی پادیسان در گنبد بسته شد  

 

پرونده بازیهای خانگی پادیسان گنبد با پیروزی بر ارتعاشات صنعتی تهران بسته شد؟اگر بازی پادیسان با پیکان تهران در گنبد برگزار نشود که احتمال برگزاری ان نیزبسیارضعیف میباشد وبا اگر و اماهای بسیاری روبرو هست ،این آخرین بازی پادیسان گنبد در فصل جاری مسابقات سوپرلیگ کشور در سال 1387 تحت عنوان جام نوآوری و شکوفایی اسلامی خواهدبود . یک فصل پراز تنش وحاشیه با تغییراتی که در کادر فنی و سرپرستی تیم پادیسان در نیم فصل دوم اتفاق افتاد با تمام فراز ونشیبهایش و آخرین تنش آن بازی نکردن باز یکنان پادیسان در مقابل پیکان بعلت عدم دریافت حقوق خود به پایان راه رسید.هفته های ماقبل پایانی لیگ87 شاهد جدال تیمهای قعرنشین در گنبد وکرمان که برای بقاء وماندن در جدول سوپرلیگ والیبال برای فصل آینده روزهای داغی راتجربه می کرد و مربیان تیمها نیز در التهاب پیروزی و بقاء نفسهایشان به شمارش افتاده بود . 

 

نشست فرهنگی هنرمندان ترکمنستان و ایران در گرگان  

 

هنرمندان و شاعران ترکمنستان در روز دوشنبه صبح با مدیران مطبوعات استان گلستان نشست داشته اند.این گروه ابتدا درچاپخانه و نشریه فراغی حضور یافته اند . دکتر سارلی مدیر مسئول نشریه فراغی در مورد نشریه و چاپخانه مطالبی بیان کرده اند سپس هنرمندان و شاعران در دفتر نشریه اقتصاد گلستان حضور یافته اند
موسی جرجانی مدیر نشریه به گرمی از مهمانان پذیرایی کرده اند سپس مهمانان در اداره ارشاد استان گلستان با رئیس ارشاد استان و دیگر هنرمندان استان نشست ادبی برگزار کرده اند.آخرین برنامه گرگان بازدید از نشریه یاپراق بود. گزارش تصویری این نشست ها را با کلیک روی گزینه ادامه می توانید ببینید.


پدیده شاعران جوان ترکمن  

 

سید مراد گلدیف شاعر جوان ترکمن در گروه نه نفره هنرمندان ترکمنستان در نشست های این هفته با هنرمندان ترکمن ،ترکمن صحرا همه علاقمندان شعر ترکمنی را به خود معطوف کرد.ید مراد اکنون دانشجوی ترم اول زبان و ادبیات ترکمن دانشگاه عشق آباد است . او همچنین در نشریه جوانان ترکمنستان هم قلم می زند.
نوع اشعار سید مراد و همچنین نحوه بیان اشعارش بسیار زیبا و تحسن برانگیز است. سید مراد که چند روزی مهمان کشور ایران بود در نشست های ادبی خود بهترین شاعران ترکمن صحرا را محمد آتابای و آق بی بی بسیم شاعر جوان کمش تپه ای می داند.در آینده نه چندان دور اشعار سید مراد گلیدف ساکن استان مرو ترکمنستان بیشتر از این خودنمایی خواهد کرد. 

 

پایگاه اطلاع رسانی گمیشان  

 

تصادف خونین در محور بندرترکمن – گمیشان   

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی گمیشان بر اثر حادثه رانندگی که صبح امروز در محور بندرترکمن – کمیش دپه  در یک کیلومتری  شهر کمیش دپه روی داد دو‌ خودروی سواری و یک مینی بوس با هم برخورد کردند  و دو نفر از سرنشینان خودروی سواری  پراید کشته و یک نفر  به شدت زخمی شد. علت این تصادف توسط  کارشناسان پلیس راه در حال بررسی است. 

 

گزارشی از سفر آیت ا... مهدی کروبی به شهرستان ترکمن 

  

آیت ا... مهدی کروبی در ادامه سفر خود به استان گلستان در میان استقبال گسترده مردم گمیشان(گمیش تپه) حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گمیشان به نقل از سحام نیوز ؛ آیت ا... کروبی در حالی وارد اجتماع پرشور مردم این شهر ترکمن نشین شده بود که محل سخنرانی وی با پرچم های کشورمان آذین بندی شده بود و مردم با سردادن شعارهای  ”   صل علی محمد یاور ایران آمد  ”   و  “ صل علی محمد یاور ترکمن آمد  “ از وی استقبال کردند.  

 

برگزاری همایش نقش شهدا و رزمندگان ترکمن در وحدت ملی و انسجام اسلامی در اردیبهشت سال آینده 

 

جلسه ستاد برگزاری همایش نقش شهدا و رزمندگان ترکمن در وحدت ملی و انسجام اسلامی در محل ناحیه مقاومت سپاه آق‌قلا تشکیل شد. به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران از گرگان، در این جلسه محمد اتراچالی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش گفت: پرداختن به ارزش شهادت و ایثارگری رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس با رشادت ها و ایثارگری های خود جانشان را در راه اسلام و حفظ ارزشهای اسلامی نثار کرده‌اند، بسیار ارزشمند است

 

نشست اصلاح طلبان شهرستان ترکمن/کروبی یکشنبه در گمیشان 

 

نشست اصلاح طلبان شهرستان ترکمن با حضور جمع کثیری از نیروهای اصلاح طلب ترکمن برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بارش نیوز، جبار ایری ضمن تشکر و سپاس از استقبال فراوان اصلاح طلبان شهرستان ترکمن از این جلسه، گفت: استقبال از این جلسه بیش از حد تصور بود. امیدوار هستم این جلسه شروع جلسات آتی برای برنامه ریزی جهت تسهیل پیروزی آقای خاتمی در انتخابات آتی ریاست جمهوری باشد.  

 

سفیر ایران در ترکمنستان: محدودیت ایجاد شده در گذر مرزی یک محدودیت ذهنی است  

  

 

چند ماهی است که بیشتر مردم مرز نشین استان گلستان از امکان تردد به کشور ترکمنستان جهت بازدید از بستگان خود محروم شده اند. حکومت شوراها با برقراری مرزی قوی بین ترکمنهای ایران و ترکمنستان که به دیوار آهنین معروف شده بود به مدت هفتاد سال از دیدار فرزندان با والدینشان ، برادران با خواهرانشان  و بستگان با نزدیکانشان جلوگیری کرده بود . این جنایت انسانی که از سوی شوروی در حق ملیت ها بخصوص در حق ترکمنها اعمال شده بود، از چشم به قول معروف تیز بین طرفداران حقوق بشر پنهان مانده بود به حدی که در این هفتاد سال از مادری که شب ها تا پاسی از شب با چشمان گریان گهواره ی خالی فرزند به جا مانده در آن طرف مرز را تکان می داد، خبری درج نشد. 

 

جوابیه عبدالخلیل قلیچ نیازی عضو شورای اسلامی شهر گمیش تپه به مطالب انتقادی خبرنگار گلستان مهر  

 

(( جوابیه آقای عبدالخلیل قلیچ نیازی عضو شورای اسلامی شهر گمیش تپه و رئیس شورای اسلامی شهرستان ترکمن به مطالب انتقادی خبرنگار محترم گلستان مهر(بقول خودش از زبان شهروندان گمیشانی)) در هفته نامه گلستان مهر شماره 64 مورخه 12/11/87 در صفحه 3 استانی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران به نقل از ایرنا، استان گلستان از دیر باز مهد تولید فرشهای دستباف از جمله فرش ترکمن بوده اما در سالهای اخیر به دلایل مختلف، این هنرصنعت ارزشمند در معرض نابودی قرار گرفته است.
تار و پود فرشهای ترکمن و دستباف استان را ‪ ۱۵۰‬هزار بافنده گره می‌زنند که اغلب زنان و دخترانی هستند که از کودکی، یکی زیر دو تا رو، لالایی دلنواز مادران آنها بوده و امروز هنر آنها شهره جهان شده و بازارهای دنیا، سالانه خریدار ‪ ۲۰‬هزار مترمربع از دست بافته‌های آنان است.  

 

حضور دانشجویان گلستانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران، طبق هماهنگی که با نمایندگان شرق استان، در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان بعمل آمد، در حدود 30 نفر از دانشجویان گلستانی با هماهنگی آقای رهبر، امروز سه شنبه 20 اسفند موفق به حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی شدند و از نزدیک شاهد بررسی و تصویب لایحه بودجه 88 بودند.
قابل ذکر است که ورود دانشجویان به صحن علنی مجلس با تاخیر انجام شد. 

 

از پدر فرش ترکمن ایران تجلیل شد 

 

چهارمین جلسه نشست با هنرمندان با حضور اساتید هنرهای سنتی ، آقایان دکتر رجبی، دکتر یاوری، استاد محسنی، استاد هراتی و خانم دکتر مظاهری و آقای مهندس مکی‌نژاد، دبیر علمی همایش گنجینه های از یاد رفته هنر، با دیدار با استاد نیاز محمد نیازی در مجموعه نقش جهان برگزار شد. این سلسله نشست‌ها جهت معرفی اساتید هنرهای سنتی و با همکاری گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر و مجموعه نقش جهان در راستای همایش گنجینه‌های از یاد رفته هنر ایران برگزار می گردند. 
 

 

سرزمین یادگار قابوس در انتظار میهمانان نوروزی 

 

شهرستان گنبد کاووس بزرگترین شهرستان استان گلستان با مساحت 7799کیلومتر مربع و حدود 300هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع شده است که از طرف شمال با کشور جمهوری ترکمنستان، از طرف غرب با شهرستان علی آباد و از جنوب با آزادشهر و از آن سمت با استان سمنان و از طرف شرق با شهرستان مینودشت همجوار است. این شهرستان با وسعت یاد شده بخش وسیعی از استان گلستان را به خود اختصاص داده است.
 

 

آشنایی نویسندگان ترکمنستان با اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان 

 

صبح روز چهارشنبه 14 اسفند نویسندگان و شاعران ترکمنستان در جریان برگزاری هفته ادبیات معاصر، ضمن حضور در ساختمان انجمن نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان کشورمان، با اعضای این انجمن دیدار و گفتگو نمودند.
آقای قوجق هماهنگ کننده برنامه های این سفر در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دانشجویان و دانش آموختگان ترکمن ایران، گفت که در این مراسم که با حضور بسیاری از نویسندگان و شاعران ادبیات کودک و نوجوان ایران برگزار شد، دو طرف به معرفی وضعیت ادبیات کودک و نوجوان کشورهای خود پرداختند.  

 

 

 

وبلاگها  

  

 

  •  86 - یاین یا اسبله بزرگترین ماهی بومی زیستگاههای آبی گنبدکاووس » از وبلاگ: مکتوب » توسط: naturalheritage

    March 12, 2009

    نام علمی Silurus glanis، نام انگلیسی European Catfish ; Wels نام فارسی اسبله یا گربه ماهی و نام ترکمنی یاین ویژگی: اقتصادی – ورزشی اسبله بزرگترین ماهی زیستگاههای آبی گنبدکاووس ازجمله رودخانه اترک و تالابهای آلماگل وآلاگل است که دارای بدنی طویل و بدون فلس میباشد.این ماهی دارای سری بزرگ و دهانی فراخ است که توسط سه جفت سبیلک گوشتی احاطه شده است. این ماهی چنانچه غذا به اندازه کافی فراهم باشد سریعا رشد میکند و طول ماهی به بیش از 2 متر و وزنش به دهها کیلوگرم میرسد. اسبله ماهی در ماههای خرداد و تیر زمانی که دمای…
  • » - بدون عنوان » از وبلاگ: دختر ترکمن ... » توسط: dokhtar turkman

    March 11, 2009

    یا هو! چی کار کنم؟  
  • » طنز از تایاق - 11.01.0009 » از وبلاگ: تایاق » توسط: tayak

    March 11, 2009

    کومک قلی اف گفت: ادبیات فارسی پدر ادبیات جهان است. ماتقلیچ دده گفت: پیدا کنید مادر ادبیات جهان را...  
  • » 85 - آبگیری تالابهای بین المللی گنبدکاووس » از وبلاگ: مکتوب » توسط: naturalheritage

    March 11, 2009

    با بارش نزولات جوی زمستانی بر روی سلسله جبال البرز شرقی و جاری شدن آب در بستر رودخانه مرزی اترک آبگیری تالابهای بین المللی آلاگل، آجی گل و آلماگل واقع در شمال شهرستان گنبدکاووس آغاز شد. تالابهای مذکور در پی خشکسالی سالجاری شدیدا دچار کمبود آب میباشند بگونه ای که محل دریچه خروجی سد آلاگل در داخل کاسه سد فاقد آب است. پس از بارشهای اخیر هم اکنون نواحی بیابانی شمال دیار ما با رویش نباتات گوناگون سیمای بهاری بخود گرفته است.
  • » 84 - تعطیلی واحدهای آلاینده محیط زیست در شهرستان گنبدکاووس » از وبلاگ: مکتوب » توسط: naturalheritage

    March 11, 2009

    در اجرای قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست کارخانه تولید آسفالت شهرداری گنبدکاووس و کشتارگاه مرغ واقع درمجاورت شهرک صنعتی بعلت ایجاد آلودگی توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گنبدکاووس تعطیل گردیدند.
  • » شرح حال مختصر آخمات آخوندوف گرگــنـلـی - فصلنامه یاپراق » از وبلاگ: خـــو جــه نــفــس » توسط: خوجه نفس

    March 10, 2009

    نویسنده: قاسم نورباد او در سال 1909 در خانواده رجب آخوند صیادی از علمای معتبر آن دوره در شهر کمیش دپه از توابع استان گلستان فعلی (ایران) به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش کسب کرد. در سال های 1930-1926 در مدرسه کارگران جوان عشق آباد به تحصیل پرداخت. سپس برای ادامه تحصیل به سنت پترزبورگ رفت و در سال 1933 دانشکده دولتی زبان شناسی لنینگراد را در رشته ادبیات به اتمام رسانید. احمد آخوندوف گرگنلی (1943-1909) ادیب مشهور ترکمن، سلسله جنبان علم ادبیات شناسی ترکمن محسوب می شود. در دوره کوتاه نیمه دوم دهه سی تا اوایل دهه…
  • » آطا منگزار » از وبلاگ: dayanbenderturkmen's title » توسط: دایان

    March 10, 2009

    آطا منگزار اوبا داشینداقی‌ دپه‌ ایرله‌نن‌ آطا منگزار عقل‌سیز ارلر زر بیلن‌ یازیلان‌ بد خطا منگزار بو دنیا بیر دویپ‌سیز دریا غرق‌ ادر، بولما بی‌پروا مغرور بولما فانی‌ دنیا گزک‌لی‌ نوبته‌ منگزار قارداش‌سیزا قوات‌ یوقدور اوغول‌سیزا دولت‌ یوقدور عیال‌سیزا عشرت‌ یوقدور خوش‌ گونی‌ حسرته‌ منگزار یاماندان‌ یاغشی‌ ست‌ بولماز اصلی‌ یاغشی‌لار بد بولماز دنیالیکده‌ دولت‌ بولماز اوغول‌ چین‌ دولته‌ منگزار یاتان‌ یری‌ ییلان‌ قوینی‌ آسیلانی‌ ایتینگ‌ بوینی‌ پیس‌ ارینگ‌ یاغشی‌ خاتینی‌ دری‌ بی‌قیمته‌ منگزار بورچ‌ بیلن‌ دوز تازه‌ یارا آوی‌ قاتار روزگاره‌ یامان‌ خاتین‌ یاغشی‌ اره‌ ساویلماز تهمته‌ منگزار مختومقلی‌، نامرادام‌ ایل‌لر خوشدور، من‌ ناشادام‌ سوز معنی‌سین‌ آنگماز آدام‌…
  • » طنز از تایاق - 09.09.0009 » از وبلاگ: تایاق » توسط: tayak

    March 9, 2009

    پناه از پناهیان حجت الاسلام علیرضا پناهیان رییس اتاق فکر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: جوان شادی و نشاط می‌خواهد و نباید همیشه او را به غمگین بودن وادار کنیم بلکه می‌توان با سرودن ترانه‌های بسیار در وصف امام موعود جوان را امیدوار کرده و او را برای فرج آماده سازیم. جوانان خود را بورسیه امام زمان (عج) بدانند به ماتقلیچ دده گفتم: حق با ایشان است، لبی که خنده ندارد مثل شکاف دیوار میمونه، ولی بدون بکار بردن اینسترومنتی چون آکاردیون، گیتار، دوتار، جاز، سنتور چگونه میشه ترانه خواند؟ ماتقلیچ دده گفت: خر را به…
  • » متیلدا » از وبلاگ: - وبنوشته های اغلن - » توسط: fekrestan

    March 9, 2009

    «مَتیلدا» سگی است که از روستای آن­طرف جاده به محلی غریبه فروخته شده است. او اینک در خدمت چوپانی است که سگهای گله­ی زیادی دارد و این آقای چوپان که حالا برای متیلدا فردی آشنا بشمار می­آید هر روز قبل از آنکه خورشید طلوع کند و با حرارتش شبنم مانده بر علفزار صحرا را بخشکاند گله­ی گوسفندان خود را به مراتع گاه خستگی­آور اطراف روستا به چرا می­برد. متیلدا شاید از نگاه روستاییِ موتورسیکلت­سوار که با ترس ولرز از کنار گله گذر میکند سگی است مثل دیگر سگانی که تنها با پارسهایی که میکند و حالت مهاجمانه­ای که به خود…
  • » انواع قالب های شعری » از وبلاگ: کم کم درخت می شوم » توسط: sahneey

    March 9, 2009

      انواع قالب های شعری رباعی ( چهار گانه ) شعری است در دو بیت با مطلع مصرع بر وزن «لا حول ولا قوه الا بالله»، که رعایت قافیه در دو مصراع بیت اول و مصراع چهارم الزامی و در مصراع سوم اختیاری است. انواع رباعی:  رباعی عاشقانه: رباعیات رودکی رباعی صوفیانه،: صوفیه بسیار به رباعی توجه داشته اند، مانند ابوسعید ابوالخیر و رباعیات عطار و مولوی. رباعی فلسفی:که رباعیات منسوب به خیام و خواجه عبدالله انصاری. نمودار قافیه ها: (قافیه الزامی )  --------------------- + -------------------- + ---------------------- -------------------- + شکل گرافیکی: (قافیه اختیاری) -------------------- + --------------------- + -------------------- +…
  • » آغاز هفته وحدت و عید مبعث مبارک! » از وبلاگ: مجله ترکمنی میراث آنلاین » توسط: miras-online

    March 9, 2009

    دستندرکاران مجله ترکمنی میراث آنلاین آغاز هفته وحدت و عید سعید مبعث را به تمام مسلمانان جهان تبریک می گویند.
  • » مهمترین عــنــاویــن 294 / مین شماره هفته نامه صــحـــرا » از وبلاگ: خـــو جــه نــفــس » توسط: خوجه نفس

    March 9, 2009

     گزارش کامل سفر هیئت فرهنگی ترکمنستان به گلستان  کروبی در حوزه علمیه قره بولاغ  جـــهــانـشـاه حــقـیـقـی - ۵  من همان لحظه پرچم کشور عزیزمان ایران را به آسمان بلند کردم  یادداشتهای خبرنگار صحرا از سفر اهالی مطبوعات استان  قصه خواندنی تحویل دارو برای بیماران پیوند کلیه  گلستان از هم اکنون برای استقبال از مسافران نوروزی آماده می شود
  • » خبرخوان های جدید پرشیــن بلاگرز » از وبلاگ: خـــو جــه نــفــس » توسط: خوجه نفس

    March 8, 2009

    «خبرخوان وبلاگ‌های فارسی ترکمن» بیست و سومین خبرخوان از مجموعه خبرخوان‌های تخصصی پرشین بلاگرز است. این خبرخوان برای اولین بار است که در وب فارسی عرضه ‌میشود. 34 وبلاگ به روز این خبرخوان را تشکیل می‌دهند. وبلاگ‌های ترکمن نزدیک به 4 ماه پیش جمع آوری شدند. متاسفانه در زمان ارائه آن به دو مشکل بزرگ روبرو بودیم. اول اینکه تعداد وبلاگ‌هایی که در طی این مدت از فعالیت باز مانده‌اند، به نسبت، بیش از سایر خبرخوان‌ها است. و دوم اینکه تعداد قابل توجهی از وبلاگ‌ها زبان ترکی را جایگزین زبان فارسی نموده‌اند. پرشین بلاگرز امیدوار است با عرضه «خبرخوان فارسی…
  • » دکلمه سه شعر از زنده یاد قربانگلدی آهونبر به همراه متن اشعار » از وبلاگ: پلی بین من و شما » توسط: drdieji

    March 8, 2009

     دکلمه سه شعر از شاعر گرانقدر ترکمن صحرا زنده یاد استاد آهونبر به همراه متن اشعار آهونبر از چهره های شاخص شعر ترکمن با شخصیت فروتن و نرم و ملایمش مخصوصا در میان اهل قلم جوان ترکمن جایگاهی والا و پدرانه داشت. او حامی و مشوق بزرگ جوانان ترکمن در میدان خلاقیتهای ادبیشان بود، قلبی که وی داشت نماد راستین یک شاعر والااندیش و بلند نظر بود. ( متن کامل) برای شنیدن اشعار لطفا کلیک کنید

    Download Podcast

  • » تقدیم به همه زنان... زن عشق می کارد و کینه درو می » از وبلاگ: دلنوشته های دختر ترکمن » توسط: hatichaghiz

    March 8, 2009

       تقدیم به همه زنان...  زن عشق می کارد و کینه درو می کند... دیه اش نصف دیه توست و مجازات زنایش با تو برابر... می تواند تنها یک همسر داشته باشد و تو مختار به داشتن چهار همسرهستی... برای ازدواجش ــ در هر سنی ـ اجازه ولی لازم است و تو هر زمانی بخواهی به لطف قانونگذار می توانی ازدواج کنی... در محبسی به نام بکارت زندانی است و تو... او کتک می خورد و تو محاکمه نمی شوی... او می زاید و تو برای فرزندش نام انتخاب می کنی... او درد می کشد و تو نگرانی که کودک…
  • » __________ آب در هاون کوبیدن! __________ » از وبلاگ: ترکمن _ قیز - _گزل_ » توسط: ghiz

    March 7, 2009

      پ. ن: یه جایی خوندم که _________ پدری از پسرش پرسید: __________ در مدرسه به شما چه یاد می دهند؟ __________ پسر گفت: _________ ساکت نشستن، __________ این کار انقدر مشکل است که __________ سالها وقت لازم است!            اضافه شده: خبرخوان وبلاگ‌های فارسی ترکمن - تکست اینترنت دوستلاریما تقدیم (چال چؤوروگ)   پ. ن: تبلیغاتیه ( (:  
  • » طنز از تایاق - 07.07.09 » از وبلاگ: تایاق » توسط: tayak

    March 7, 2009

    8 مارس روز جهانی زن مبارک باد. به بابا گفتم: فردا روز جهانی زن است برایش تبریک نمی گوئید؟ با اخم گفت: وقتیکه بابا آب داد، بابا نان داد، بابا همه چیز داد. مادرت چکاره است که حقی هم داشته باشد...  
  • » طنز از تایاق - 07.07.0009 » از وبلاگ: تایاق » توسط: tayak

    March 7, 2009

    خوشگل بود... شبکه تلویزیونی الجزیره: زن هندی در سن 70 سالگی مادر شد... ماتقلیچ دده گقت: خوشگل بود به آبله آراسته شد، این هندوستان است که باید از کثرت جمعیت بترکد، شما چرا؟ پیری و معرکه گیری؟ آی بی پیاز...  
  • » شروعی دوباره! » از وبلاگ: دایره المعارف ترکمنی بایراق » توسط: متین قزلجه

    March 6, 2009

      سایت دایره المعارف ترکمن بایراق تعطیل شد و از این به بعد مطالب جدید را در وبلاگ بایراق قرار خواهم داد، به زودی مطالب قبلی سایت نیز در وبلاگ قرار می گیرد.
  • » تریکوموناسیس از علت تا معالجه - به زبان عامیانه و طنز آمیز » از وبلاگ: TURKMEN MEDICAL تــرکــمــن مــدیــکــال » توسط: دکتر سردار Dr. Serdar

    March 6, 2009

    سئوال آقای دکتر عبدالوهاب حاجی سردار، اخیرا مطلبتان را در مورد سوزاک مطالعه کردم. یکی از دوستانم دچار بیماری دیگری شده است شاید در همین گروه باشه. در نتیجه آزمایشها سلولهای کلیدی کشف شده است. اسم بیماری هم تریش میباشد. لطفا در آن ارتباط راهنمایی بفرمایید... لطفا بگوئید که این بیماری چطور بروز میکند؟ علائمش چیست؟ چگونه معالجه میشود و چه عوارضی دارد؟ لطفا به زبان عامیانه توضیح دهید... جواب تریکوموناس (Trichomoniasis) دیگه کیه؟ یکی از شایعترین عفونتهایی یه که از طریق تماس جنسکی منتقل می شه. واژینیت‌ و یا اوریتریت تریکومونادی‌ نوعی عفونت‌ واژن‌ بینوا یا پنیس بد اقب 
  •  
نظرات 2 + ارسال نظر
feedburner پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:16 ب.ظ

http://www.feedburner.com/fb/a/home

feedburner پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:17 ب.ظ http://www.feedburner.com/fb/a/home

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد