تـرکـمـن لِر Türkmenler

وبـلاگـها و سـایـتـهـای تـرکـمـن هـا

تـرکـمـن لِر Türkmenler

وبـلاگـها و سـایـتـهـای تـرکـمـن هـا

نگاهی به آداب و رسوم ترکمن در سایت اولکامیز

کلیک : اولکامیز  

 

پرسش و پاسخ با دکتر خاتمی در گرگان خبرمهمان1387/06/31 یک شنبه
حزب مشارکت شاخه جوانان شهرستان آق قلا تش... خبرمهمان1387/06/31 یک شنبه
حزب مشارکت شاخه جوانان شهرستان آق قلا تش... خبرمهمان1387/06/31 یک شنبه
سخنی با اعضای شورای شهر آق قلا خبرمهمان1387/06/31 یک شنبه
بررسی حس حق طلبی در بین آق قلایی ها مقالهمهمان1387/06/30 شنبه
حکیم فامیلی دوگونچی یکی از قاریان خوش صد... خبرمهمان1387/06/30 شنبه
درباره ی شایعه ی برکنار ی رئیس شورای شهر... خبرمهمان1387/06/30 شنبه
چکیده ای از سخنان بایرام آخوند سلاق در ن... خبرمهمان1387/06/30 شنبه

جدید ترین عکس ها در گالری عکس

نی زنی  ترکمن
 
نی زنی ترکمن
فرش ترکمن
 
فرش ترکمن
پیر ترکمن
 
پیر ترکمن
پسر ترکمن
 
پسر ترکمن

جدیدترین اخبار و مطالب مهم

حضور گروه موسیقی صحرا در جشن عروسی خبرنگار و عکاس جوان ترکمن
نویسنده:لطیف ایزدی 4 مهر 87

پنج شنبه یازدهم مهرماه جشن عروسی حاجی قربان طریک خبرنگار و عکاس جوان ترکمن صحرا در گنبد کاووس بر گزار می شود. در اطلاعیه برنامه جشن وی چنین آمده است:

تو را چشم در راهم

ساقی بیار جامی کز زهد توبه کردم

مطرب بزن نوایی که خرقه عار دارم

                                                                                       (مولوی)

اجرای موسیقی کلاسیک ترکمن توسط گروه صحرا با هنرمندانی چون: ابراهیم عدلی خواننده و مجری، حاجی باطر شیرمحمدلی نوازنده قدیمی، جلیل سقر خواننده و نوازنده، عیدی طعنه خواننده ترانه های هندی و فریدون رومی نوازنده گیتار و خواننده و بهمن شیر محمدلی نوازنده و خواننده جوان برگزار می شود.

زمان:پنج شنبه 11/7 /87 ساعت 8 شب

مکان:گنبد کاووس، خ کمینه کوچه 4

 

0 نظرارسال نظر
اخبار کوتاه
نویسنده:لطیف ایزدی 4 مهر 87

مراسم بزرگ شب قدر در روستای دوگونچی آق قلا

مراسم بزرگ شب قدر در شب شنبه 6/7 /87 به همت شورای روستا در مسجد اعظم روستا پس از نماز تراویخ برگزار می شود.

در این مراسم قاریان خوش صوت منطقه، گروه تواشیح، لطیف سوقی خواننده سرودهای مذهبی و سخنرانی تاج محمد آخوند طعنه روحانی برجسته صحرا اجرا می شود.

والیبال جام رمضان در آق قلا

والیبال جام رمضان آق قلا به روزهای اوج خود رسیده است تیم های صعود کننده به مرحله دوم، رقابت نزدیکی با هم دارند که هزاران تماشاگر عاشق را به خود کشانده است. این بازیها به همت هئیت والیبال شهرستان آق قلا برگزار می شود.

آموزش گیتار و ارگ در آق قلا

ارازمحمد اونق هنرمند جوان آق قلایی روزهای یکشنبه هر هفته در مکان مغازه غذاخوری ابراهیم عدلی کلاس آموزش گیتار و ارگ برگزار می کند تا الان 10 نفر جذب این کلاسها شده اند.

0 نظرارسال نظر
فضیلت شب قدر
نویسنده:خبرنگار اولکامیز جلیل قزل 1 مهر87

شب قدر از شب‌های مقدس است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب شب نزول قرآن نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. . شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است. اهل سنت اعتقاد دارند که طبق حدیث نبوی شب قدر در یکی از ده شب آخر ماه رمضان واقع شده است .اغلب شب بیست و هفتم را شب قدر می‌دانند و در آن شب به دعا و شب‌زنده‌داری می‌پردازند       

برخی نیز معتقد بوده‌اند که شب قدر شبی‌است در تمام سال ولی در هر سال شب نامعلومی‌است، در سال بعثت در ماه رمضان بوده اما در سال‌های دیگر ممکن است در دیگر ماه‌ها باشد.

 

0 نظرارسال نظر
ضیافت افطاری جبهه مشارکت شاخه جوانان آق قلا
نویسنده:لطیف ایزدی دوشنبه 1 مهر 87

 مشارکت شاخه جوانان شهرستان آق قلا با حضور عبدالسلام مهیمنی عضو شورای مرکزی، خورشیدی مسئول شهرستانها، احمدی مسئول کمیته مناطق، حسن رضایی مسئول شاخه جوانان و تنی چند از اعضای هواداران حزب در منزل جمشید شیرمحمدلی برگزار شد. پس از افطاری احمد دلیجه مسئول شاخه جوانان آق قلا گزارشی از اهداف و فعالیتهای این شاخه در آق قلا بیان کرد. حسن رضایی گفت رویکرد ما حضور قوی در انتخابات ریاست جمهوری است. احمدی کار حزبی را کار پایه ای دانست و لزوم آموزش و جلسات مستمر اعضای حزب را یادآور شد. مهیمنی گفت: در آق قلا وضعیت آماده و مهیا داشتیم. آق قلا فرهنگ بالایی دارد و نزدیکی و قرابت خاصی به مرکز استان دارد. وی با اشاره به انتخابات مجلس گفت: مظلومیت مردم آق قلا روشن بود. وی در ادامه افزود: در کشور ما انتخابات یک محرک است منافذ برای اصلاحات موجود است.

خورشیدی در این نشست گفت: ترکمن ها راهی جز اصلاح طلبی ندارند. اگر علائق اجتماعی داریم چاره ای جز کار جمعی نداریم. کار جمعی کردن سخت است و ثبات و پایداری می طلبد. وی اظهار داشت: کار حزبی هزینه دارد اما لذت بخش است.

اعضای مرکزی جبهه مشارکت شاخه جوانان آق قلا

اعضای موسس جبهه مشارکت شاخه جوانان آق قلا به قرار زیر می باشند.

1-احمد دلیجه

2-حامد دلیجه

3-شاپور گل

4-جمشید شیرمحمدلی

5-لطیف ایزدی

مسئولیت شاخه جوانان را احمد دلیجه بر عهده دارد.

0 نظرارسال نظر
جمشید نیرومند مدیر مسئول گلستان

به گزارش ازخبرنگار اولکامیز جمشید نیرومند مدیر مسئول ستاره گلستان با توجه به وضیعت نا مناسب اقتصادی نشریه و فشار های موجود طی سخنانی در کانون نو اندیشان گرگان گفت:در دو راهی ماندن یا نماندن گیر کرده ایم به شدت درگیر بدهکاری های نشریه چابخانه هستیم . دولت دیگر حایت نمی کند بزرگترین سوال ما در اوضاع وخم کنونی این است . اگر بکشیم کنار و نشریه را تعطیل کنیم به کجای جامعه بر می خورد کجای جامعه صدمه می بیند . واقعا برای ما سخت است دوستان کمک فکری کنند انکه بمانیم یا برویم

0 نظرارسال نظر
بدهی چند میلیونی مطبوعات استان به چاپخانه ها

اولکامیز:محمد علی اخلومدی فعال سیاسی اجتماعی گفت : مطبوعات محلی استان بیش از یکصد و پنچاه میلیون تومان به چابخانه ها بدهکارند . دولت نهم  از یارانه ها دریغ کرده و فضا را محدود تر کرده است ارشاد استان در این مورد ممعتقر است . آقایان کاری می کند تا نشریات خودشان خود به خود تعطیل کنند و در نیازی ،توقیف نباشد.

0 نظرارسال نظر

جلیل ایمری بازیکن ترکمن وکاپیتان تیم ملی والیبال نشسته: قهرمانی حق تیم ایران بود
فرستنده:خبرنگار اولکامیز جلیل قزل 27 شهریور 87
 پکن - کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته، قهرمانی در سیزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک 2008پکن را حق تیم ایران دانست وگفت: این قهرمانی حاصل زحمات تمامی اعضای تیم بود." جلیل ایمری " روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ما 14 اردوی متمرکز در ایران داشتیم و در بین اردوها تمامی بازیکنان در رقابتهای لیگ و قهرمانی کشور شرکت داشتند و با تیم های باشگاهی خود تمرین می کردند.
وی یکی دیگر از عوامل موفقیت تیم را داشتن کادر فنی و استفاده از مربیان مجرب دانست و گفت: برای دستیابی به عنوان قهرمانی با برنامه ریزی دقیق و به صورت علمی، عمل کردیم  ایمری افزود: تمامی بازیکنان با روحیه بسیار خوب برای کسب عنوان قهرمانی به پکن امده بودند و فرقی برایشان نمی کرد که مقابل چه تیمی به میدان بروند.وی ادامه داد: آنان حتی ناکامی در دیدار نهایی بازیهای اتن را هم از یاد برده بودند و امروز نه به خاطر گرفتن انتقام از تیم بوسنی بلکه برای رسیدن به هدفی که از پیش داشتند به میدان رفتند و اگر هر تیم دیگری هم مقابل آنان بود، می بردند.وی از تیمهای روسیه ، مصر، چین و بوسنی به عنوان حریفان قدر این دوره از بازیها نام برد وگفت: تمامی تیمها رشد بسیار خوبی داشتند و همه با برنامه وارد میدان می شدند که البته انالیزهای ما بر روی تیم ها هم جواب داد.
کاپیتان تیم ملی کشورمان این قهرمانی را به ملت ایران و تمامی اعضای کاروان ورزشی ایران در پکن تبریک گفت و ابرازامیدواری کرد که سایر ورزشکاران کشورمان در روزهای آتی نیز به بهترین نتیجه دست یابند.
0 نظرارسال نظر
به یاد شاعر ترکمن ناز محمد پقه
فرستنده:خبرنگار اولکامیز جلیل قزل 27 شهریور 87
  دو سالی است که با ادبیات و شاعران ترکمن صحرا علاقه مند شده ایم.ولی شیفته دو شخصیت شده ام کریم قربان نفس و ناز محمد پقه ، دوست دارم بیشتر از اینها در مورد این دو شخصیت بدانم .من همیشه از دوستم لطیف ایزدی از شخصیت ناز محمد می پرسم .  امروز سالگرد پرواز شاعر ترکمن ناز محمد پقه می باشد دوست دارم از شخصیتی بنویسم که هرگز او را ندیده ام ، ولی دوست دارم از او بشنوم و بنویسم .آنچه از ناز محمد تا امروز خوانده ام و شنیده ام را در یک جمله می توان خلاصه می کنم. او ترکمن بود و همچون شمع برای ایل اش سوخت . بی شک اگر امروز قلم های ناز محمد می توانست بنویسد، برای مردمش می نوشت و او هرگز خسته نمی شد . او هنوز هم  از درد ها می نوشت ،از دختران ترکمن می نوشت و از عشق های که در گستره این دشت پهن نمایان بود، می نوشت. ناز محمد از دل کودکی می نوشت که آرزوهایی کوچکش برای او دست نیفتادنی بود.

برای دیدن متن کامل اینجا را کلیک کنید
0 نظرارسال نظر
جنب و جوش دانش آموزان برای باز شدن مدارس
نویسنده:خبرنگار اولکامیز جلیل قزل 27 شهریور87

جنب و جوش دانش آموزان برای تهیه خرید کیف  و کفش و و لوازم التحریر و کتاب در مراکز خرید نگاه هر تماشاگر را بر خود جلب می کند

دانش آموزان برای رفتن به مدارس وخوشحال می شوند و خریدن لوازم التحریر-کفش و کیف وبعضی از فروشندگان با قیمت بالا و با کیفتی پایین موجب ناراضی بعضی از خانواده می شود.

بیسیاری از فروشندگان تا دیر وقت فعال می باشد لوازم التحریر و کیف و کفش از کالاهایی است که والدین برای خریدن برای دختران و پسران ضروری می باشد .

گران بودن بعضی از اجناس و پایین بودن کیفیت بعضی از خانواده را به ناراحتی می اندازد .نوشت افزار و آرم های کارتونی بر روی دفتر  ها و جامدای و دیگر چیز ها دانش آموزان را به اشتیاق برا می اندازد و انگشت نگاری کردن دانش آموزان بر روی جنس ها  و  توان مالی نداشتن بعضی از خانواده های می باشد

0 نظرارسال نظر
اسلام وجوانان
نویسنده:لطیف ایزدی 27 شهریور 87

تحقیقات محققان آلمانی نشان داده است که بیش از 85در صد از جوانان جهان،دیندار هستند و اعتقاد به خدا دارند. از این میان جوانانی که در کشور ای اسلامی زندگی می کنند اعتقادات قوی تری به ین دارند. این نکته حاکی از آن است که اکثریت جوانان جهان بی دین و لا مذهب وبی بند وبار نیستند. این جوانان به اصول و ارزش ها و اخلاقیات و باورهای ژرف دینی اعتقاد راسخ دارند. به نظر راقم سطور نگاهی که جوانان را منحرف و بی دین و بی ایمان و فاسد می پندارد نگاهی دور از انصاف و واقعیت است. در واقع اینگونه نگاه بدبینانه


برای دیدن متن کامل اینجا را کلیک کنید
1 نظرارسال نظر
چکیده ای از سخنان بایرام آخوند سلاق در نماز جمعه شهرستان آق قلا
نویسنده: اسرافیل عابدی پور قاز

مراسم عبادی،سیاسی نماز جمعه این هفته با استقبال پر شور نماز گزاران و مردم همیشه در صحنهٔ شهرستان آق قلا همراه بود. شروع مراسم که رأس ساعت 12:30 بود با سخنرانی بایرام آخوند سلاق آغاز شد.

ایشان در ابتدا به موضوع همکاری و مساعدت انسانها با یکدیگر (اصل تعاون) اشاره فرمودند و بیت معروف   

        بنی آدم اعضای یکدیگرند                که در آفرینش زیک گوهرند

مصداقی بر سخنان ایشان بود.


برای دیدن متن کامل اینجا را کلیک کنید
2 نظرارسال نظر
حکیم فامیلی دوگونچی یکی از قاریان خوش صدای آق قلاست.
نویسنده:خبرنگار اولکامیز جلیل قزل26 شهریور 87

حکیم فامیلی دوگونچی یکی از قاریان خوش صدای آق قلاست.مصاحبه ما را با وی می خوانید:

1_خودتان را معرفی کنید؟

اینجانب حکیم فامیلی دوگونچی فرزند اراز متولد 1340 می باشم .

2_اساتید خود را بگویید؟استادان بزرگ ترکمن صحرا همچون آلتی آخوند سلیمانی-نورجان قاری-اراز گلدی قاری-کریم قاری و خوجه فاری یلمه می باشد.

3_چطور شد که به قرآن روی آوردید ؟

در خانواده مذهبی و متدین بزرگ شدم و خودم نیز علاقه زیادی به قرائت قرآن داشتم.

4_صوت در قرآن چه تاثیری در شما دارد؟

باعث آرامش  روح و قلب می شود و اینکه آهنگ دلنشین صوت قرآن باعث نزدیکی به خدا می شود.

5_از کدام یک از اساتید تقلید می کنید ؟

قاری عبدالصمد محمد عبدالباسط و استاد منشاوی

6_ویژگی صوت در چیست؟

ویژگی آن خوردن از مواد غدایی عسل و میوه جات و تمرین زیاد به صوت زیبای قرآن کمک می کند.

7_قرآن چگونه کتابی است؟

قرآن کتابی است که از سوی خدا توسط فرشته وحی  جبرئیل (ع)به پیامبر گرامی نازل شد تا انسانها را به راه راست هدایت یابند.

8_صدای شما زیباست ،قرائت شما دلنشین است علت آن چیست؟

با تمرین زیاد و گوش دادن به صدای استادان بزرگ و خوردن برخی از مواد غذایی می باشد.

9_چه احساسی در حال خواندن قرآن دارید؟

احساس آرامش می کنم که این احساس باعث درک مفاهیم قرآن و نزدیکی به خدا می باشد که فقط در هنگام تلاوت قرآن بوجود می آید

10_چه آرزویی دارید؟آرزوی من ترویج و گسترش قرآن و یاد دادن آن به مسلمانان می باشد

11_از این که مردم از شنیدن صوت شما می شوند چه احساسی دارید؟

احساس خوشحالی و شعف میشوم و از خدا هزار مرتبه شکر می کنم که باعث شدم با خواندن کتاب شادی را برای بنده بیاورم.

 

 

اولیا اصحاب کهف اندای عنود (به کوشش کامبیز قجقی نژاد)
 
موسیقی سنتی ترکمن، جزئی از هویت ماست (نویسنده:مسعود(علی) بشارتی )
 
کودکان ترکمن چه آرزوهایی دارند؟
 
مکانهای باستانی و تاریخی فرستنده:مدیر فنی اولکامیز
 
بررسی حس حق طلبی در بین آق قلایی ها
 
موسیقی ترکمن(فرستنده: جلیل قزل)
 
ورزش و تلوزیون(مترجم: اسرافیل عابدی پورقاز)
 
اهمیت و فایده مطالعه(نویسنده:جلیل قزل)
 
فرهنگ ترکمن یا برهنگی ترکمن (مراسم عروسی) منبع : وبلاگ بایراق
 
فرهنگ ترکمن یا برهنگی ترکمن (منبع: وبلاگ بایراق)
 
مدیریت
 
کسانی که از اشتباهات تایپی نا راضی است انشالله در روز های آینده درست می شود. مدیر فنی اولکامیز
لینک های جدید
 
وبلاگ اطلاع رسانی یامپی
 
وبلاگ ترکمن
 
سایت چابکسواری گنبد کاووس
 
وبلاگ: علمی عرفانی اهل سنت
 
وبلاگ: انجمن شعروادب آق قلا ( آینا )
 
جدول خاموشی ها ( قطع برق )
 
وبلاگ: بیناد مختومقلی فراغی گنبد
 
وبلاگ: ارکین غوشغی (صوفی راد)
 
سایت: مصلی نماز جمعه اهل سنت گنبد کاووس
 
وبلاگ:نوشته های یک جوان ترکمن
 

حزب مشارکت شاخه جوانان شهرستان آق قلا تشکیل شد
 
 
رقابت های اسبدوانی نوروزآباد از شبکه سبز گلستان پخش می شود
 
 
نگاهی به آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در ترکمنستان (4)
 
 
نگاهی به آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در ترکمنستان (2)
 
 
نگاهی به آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در ترکمنستان (1)
 
 
با چندین هفته تأخیر؛ مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه 87 تهران بالاخره آغاز شد
 
 
ویژه نامه یا رمضان
 
 
طعمِ روزه
 
 
حبیب کوزه لی، مدیرعامل جدید تیم والیبال گنبد
 
 
خلبان هواپیمای سقوط کرده قیرقیزستان دستگیر شد
 
 
بعد از 20روز اجساد برادران نیازی به دست خانواده داغدار رسید !
 
 
اخبار کوتاه
 
 
یا رمضان در قدیم
 
 
اخبار کوتاه
 
 
سوپرلیگ والیبال امسال با حضور 14 تیم آغاز می شود
 
 
عضو انجمن شعر و ادب ترکمنی میراث گنبد: مشوق اصلی پدرم بود
 
 
تاج محمد آخوند طعنه: دادن فطریه به روحانیون متمکن جایز نیست
 
 
قاری مصری در آق قلا
 
 
بو روزه
 
 
ترجمه شهر رمضان الّذی ( 186 – 185 سوره بقره)
 
 
ماه مبارک رمضان
 
 
رستگار به رئیس جمهور تذکر داد
 
 
ترجمه شعر بو روزه مختومقلی
 
 
مسابقات فوتسال در آق قلا
 
 
داستان تعویض ها در آق قلا
 
 
کارخانه حرص مردم ترکمن صحرا را در آورد
 
 
ساعات کار ادارات و بانک‌ها در ماه مبارک رمضان
 
 
ماه مبارک رمضان
 
 
خبرهای کوتاه و خواندنی
 
 
سخنی با فرماندار آق قلا
 
 
قرعه کشی شانزدهیمن دوره مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه های ایران برگزار شد
 
 
جوانان ایران قهرمان والیبال آسیا شدند
 
 
پرسش و پاسخ با دکتر خاتمی در گرگان
 
 
رئیس شورای شهر آق قلا برکنار شد!
 
 
اوقات شرعی ماه مبارک رمضان سال 87 به افق آق قلا . گرگان و حومه
 
 
مقام انتظامی گلستان: با متظاهرین به روزه‌خواری در ملاء عام برخورد می‌شود
 
 
آشنایی با الحاج یارمحمد آخوند نظری
 
 
ادامه ی اصلاحات با کدام استراتژی ؟ (2)
 
 
اخبار کوتاه
 
 
گزارش اردوی اعضای سایت اولکامیز
 
 
حضور سه ترکمن گنبدی در لیست کشته شدگان سانحه سقوط هواپیمای قرقیزستان
 
 
نامه ی یک کشاورز زیتون کار به جهاد کشاورزی استان
 
 
درباره ی شایعه ی برکنار ی رئیس شورای شهر آق قلا
 
 
خبر های کوتاه از ترکمن صحرا
 
 
خبر کوتاه: خودکشی یک پیرزن
 
 
نوای دوتار در افتتاحیه جشنواره بین المللی هنر های تجسمی
 
 
شعری از صدیقه جاذبی
 
 
چهاردهمین دوره والیبال جوانان آسیا
 
 
شروع به کار انجمن شعر وادب آق قلا
 
 
حیطه فعالیت خبری سایت اولکامیز، از آق قلا به کل ترکمن صحرا ارتفا یافت
 
 
حاج محمد شیرمحمدلی مشهور به حاجی باطر شیر محمدلی
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد