تـرکـمـن لِر Türkmenler

وبـلاگـها و سـایـتـهـای تـرکـمـن هـا

تـرکـمـن لِر Türkmenler

وبـلاگـها و سـایـتـهـای تـرکـمـن هـا

منینگ ییگیت وقتیم

 منبع : منینگ ییگیت وقتیم

 

سلام دوستان با اوضاع عجیب و بو دار هک شدن پرشین بلاگ و سایر سرویس دهنده های فارسی ظرف هفته گذشته توسط هکرهای عراقی (این عراقی ها چقدر معروف و مهم  شدن این چند وقت ...) دوباره ثاب کرد که اجناس ایرانی عمری کوتاهی نسب به مشابه خارجی خود دارند همین طوری که لاچین گفت دنبال یک جای مناسب برای نقل مکان می گردیم 
........
در مورد هک شدن پرشین بلاگ توسط عرب ها و توهین هاو تحریفی که در صفحه اول سایت نسبت به ایرانی ها و خلیج فارس نوشته شده بود اینو یاد ما انداخت که این تفکر تحقیر آمیزی که همیشه ایرانیان نسبت به اعراب دارند و به محابا هر جا که فرصتی پیش می آید به عرب ها بی دلیل توهین می کنند توسط اعراب بی جواب نمی ماند و این کینه و دشمنی نزد عرب ها هم نسبت به ایرانی ها وجود داره...
 واقها چرا اینطور شده؟خیلی ها ریشه این کینه رو به تاریخ حواله میدهند و به نظر من که زیاد معقول نمیاد به هر حال ما در قرن بیستم هستیم  ...
 به نظر میاد در این مورد جای بحث زیاده باشه تو وبلاگ جدید....
 
فعلا

لینک نوشته

   هک پرشین بلاگ ...    خوب بالاخره به خیرو خوشی پرشین بلاگ سیر قهرایی خودشو داره ادامه می ده اونم با چه سرعتی(لااقل تو همون سالهای اولت می موندی یا درجا می زدی نه که عقب گرد)
بعد از هک شدن(اینم خودش کلی داستان داره و مشکوک می زنه ) به دامنه ir کوچ کرد . و مشکلاتی که به دنبال خودش آورد
خلاصه اینکه ما بزودی مطالبمونو می بریم رو بلاگر تا دیگر شاهد این چنین مسائل نباشیم و از پشتیبانی جناب گوگل بهرمند بشیم  و از مزایای بیشمار جناب بلاگر عزیز (اینجا  و اینجا ) بهرمند شوم
لینک نوشته
   سیاست و ترکمن    سایت های طبرستان و دانش اموختگاه ترکمن در مود انتخابات و تزکمن ها نوشته بودند که ما تایید حرف هایشان منم کمی اضافه کنم
اینکه اگر نمایندگانی از بین ترکمنها اتخاب شوند می توانند بخاطر اشنایی اقوام با فرهنگ ها و سنن قوم خودشان  رسالت نمایندگی خودشان بیشتر  و بهتر به سر انجام برسانند
 اینکه متاسفانه مسئله قوم گرایی و شاید قوم ستیزی در بین دولتمردانمان به قدر کافی زیاد هست که به اقوام به عنوان یک تهدید نگاه کنن تا یک فرصت  کمتر می توان شک کرد
و این خود باعث شکاف در میان دولت و اقوام شده و همچنین طایفه گرایی نیز در بین خود ترکمنها وجود دارد که این نیز خود معضلی دیگر می باشد
 در بعد کلان نیز با این مشکل مواجه هستیم
 کلا ایران از زمانهای دور به دنبال لوطی منشی بوده تا شایسته سالار و نخبه گرا
زمانی به ستار خان و باقر خان به خاطر منش لوطی گری و زمانی به روحانیت به خاطر دین گرایی  در حالی که  غزب به نخبه ها و منتخبان نخبه گرایش پیدا کرده بود و این گونه شکاف ما با سایر ملل زیاد شده
واقعا چرا نباید ترکمنها برای خودشان نماینده داشته باشند؟ و اینکه چرا بر سر یک نخبه به توافق نمی رسند؟

لینک نوشته
   وضعیت اقوام در ایران   

قسمتی از تحقیقاتی پویان (وبلاگ راز)که در مورد وضعیت اقوام در ایران انجام داده خواندش خالی از لطف نیست...

 چند تا از شاخصهای دم دستی توسعة انسانی و همینطور توسعة اقتصادی رو برای نمونه در استانهای کردنشین (به عنوان یکی از استانهای قومی نشین) بررسی کردم و نتایج خیلی تأسف برانگیزی گرفتم. اقلیت قومی بودن از یک طرف و بعد اقلیت مذهبی (سنی بودن) از طرف دیگه نسبت مستقیم داره با توسعه نیافتگی و عدم برخورداری و این خب، برای کشور خیلی خطرناکه. زمان شاه، با تئوری "قطب رشد" در برنامه های عمرانی خیلی تعجب نداره که چرا استانهای دورافتاده (و از جمله استانهای قومی نشین) توسعه پیدا نکردن، اما بعد از انقلاب که اهداف برنامه های عمرانی رو به صراحت "برخورداری مناطق محروم"، "تحقق عدالت اجتماعی"، "برنامه ریزی غیرمتمرکز"، "افزایش سهم استانها" و ... ذکر کردن خیلی مسخره است که همچین اتفاقاتی میفته

عجیب نیست که "امید به زندگی" به عنوان یه شاخص سادة توسعة انسانی تو استان تهران 5/70 ساله و تو کردستان 6/61 ?

عجیب نیست که شاخص "ارزش افزودة فعالیت صنعتی" به عنوان یه شاخص توسعة اقتصادی اینجوریه: استان ایلام 02/0 درصد، استان کرمانشاه 54/0 درصد، استان آذربایجان غربی 1/1 درصد و استان کردستان 28/0 درصد کل ارزش افزودة فعالیت صنعتی رو دارن. (همه با جمعیت اقلیت کرد) و اونوقت تهران به تنهایی 2/32 درصد و اصفهان 7/15 درصد؟!

با پذیرش اینکه نوسازی اقتصادی ایران از ابتدا و پیش از انقلاب اسلامی با نابرابری همراه بوده؛ اما از آنجا که هدف برنامه های پس از انقلاب، "برابری" و "توزیع عادلانه" و "تمرکززدایی" ذکر شده است، وضع کنونی استانهای قومی نشین ایران – که اکثراً در نزدیکی مرزهای کشور واقعند و از مرکز دورترند – اصلاً مطلوب و مناسب و قابل مقایسه با استانهای برخوردار و مرکزی نیست. ضمن اینکه در میان مناطق محروم، وضعیت استانهای غالباً سنی نشین (مانند سیستان و بلوچستان یا کردستان) از دیگر استانها وخیمتر است. این وضعیت – گرچه ریشه در تاریخچة نوسازی نابرابر در ایران دارد – اما با اهداف و برنامه های عدالتخواهانة دولتهای پس از انقلاب همساز و در یک راستا نیست

ضمن اینکه از نظر سیاسی، بعضی از رهبران اقوام در آن سوی مرزها نگاهی ابزارگرایانه به مقولة قومیت دارند. پس رسیدگی بیشتر به این مناطق گذشته از وظیفة ملی و انسانی دولت، وظیفة سیاسی و امنیتی نیز هست. اهمیت این موضوع وقتی بیشتر میشود که بدانیم مجامع بین المللی این روزها حق انتخاب سیاسی بیشتری برای اقوام قایل هستند و خصوصاً پس از مسألة بالکان و صربستان توجه مجامع بین المللی به اقوام بیشتر از پیش شده است. تا جاییکه حتی قدرتهای جهانی با پشتوانة سازمانهای بین المللی - خود - در بحرانهای قومی دخالت میکنند. مدار 36 درجة پرواز ممنوع در شمال عراق پس از جنگ با کویت، بمباران صربستان و دخالت ناتو در مسألة کوزوو شواهد این گفتارند. بنابراین با در نظر گرفتن تمام این جهات و نیز در نظر داشتن وضعیت ویژة اقوام حاضر در ایران – یعنی "عدم انطباق مرزهای فرهنگی، زیانی و اجتماعی با مرزهای سیاسی" – نیاز به توجه بیشتر به مقولة قومیت در ایران احساس میشود.

بکارگرفتن روشهای سیاسی مؤثر (و از همه مهمتر پرهیز از بکارگیری معیارهای اختلاف برانگیز مذهبی در تفویض منابع قدرت)، روشهای اقتصادی مفید (مانند کاهش نابرابریها و توسعة ارتباطات) و روشهای فرهنگی و اجتماعی کارگشا (مانند محترم شمردن عقاید و عدم اهانت نسبت به اعتقادات دینی، تأکید بر حقوق شهروندی و توجه به خرده فرهنگها و لحاظ کردن تفاوتهای زبانی و ...) راه حلهایی هستند برای ایجاد تعادل بین هویت قومی و هویت ملی.

لینک نوشته
   تعاریف قوم   
سازمانهای بین المللی ،   اسامی و تعاریف گوناگونی برای « اقلیت های ملی » ابداع کرده اند که مفهوم همه آنها کم و بیش چنین است : گروههای بزرگ انسانی که از لحاظ عددی در مجموع جمعیت یک کشور در اقلیت قرار دارند و حامل مشخصات بارز فرهنگی ( اغلب ، زبان و دین ) بوده و یا دارای پیشینه فرهنگی جداگانه و هویت جمعی معینی می باشند ولی اکثرا نقش مسلط در حاکمیت ندارند

همچنین اقلیت یک مفهوم فلسفی است و به تمام نیروهائی اطلاق می شود که توسط قدرت مسلط در حاشیه قرار داده شده اند هرچند که جمعیت شان اکثریت باشند .

درایران اقلیت های ملی در قانون اساسی « اقوام » نامیده شده اند
قوم گروهی است با بافت فرهنگی مشترک و احساس هویت مشترک به عنوان یک گروه فرعی در یک جامعه بزرگتر
 گروه قومی یک مقوله اساسی بشری است (و نه یک گروه فرعی) که از وحدت نژادی و فرهنگی برخور دار است تنها عاملی که به یک قوم ماهیت ملت میدهد خود آگاهی است

قبیله گروهی است از مردم که شیوه زندگی اشتراکی و اکتسابی آنها یک فرهنگ کلی می سازد تا یک فرهنگ فرعی.  


لینک نوشته
   اون روی سعدی    اشعار سعدی رو بیشتر بشناسیم
«هزلیات سعدی» از نخستین طبع‌‌های آثار او در ابتدای قرن شمسی حاضر تا کنون هم‌واره در محاق حذف و سانسور بوده است. زنده‌نام «محمدعلی فروغی» به هنگام چاپ «کلیات سعدی» با تصحیح خودش ـ در حدود سال‌های دهه‌ی بیست شمسی ـ ، این اشعار را به بهانه‌ی خلاف اخلاق بودن کنار گذاشت و همه‌ی نسخه‌هایی که از آن تاریخ به بعد منتشر شده‌اند و قریب به اتفاق‌شان بر اساس نسخه‌ی فروغی‌ست، از این قاعده تبعیت کرده‌اند؛ گویی همه‌چیز دست به دست هم داده‌ تا این اخگرهای مهم ِ شوخ‌طبعی و طنازی ِ شیخ اجل، هر چه بیش‌تر به دست فراموشی سپرده شوند،
لینک دانلود به صورت word
جالب بود منم می زارمش
به نقل از کتابلاگ
لینک نوشته
   کتابهای شعر ترکمن    اینم از چند تا کتاب شعر فارسی


کتاب اویلانما بایری (تاملی بر دشت و صحرا)از اشعار کریم قربان نفس


کتاب ساوچی اثر شاعر معاصر ترکمن صحرا ستار سوقی


این کتاب محبوب من اثر یورگ پایاماسی (منظومه دل) اینم اثر کریم قربان نفس

قطعا کتابهای بیشتری می تونست در این لیست قرار بگیره که من یا ندارم و یا اینکه دم دست نبود که عکسشو بگیرم
دیوان کامل مختومقلی فراغی - ....
××××××××××××××××
پی نوشت : یه کتاب آموزش زبان ترکمنی هم بود
- چندتا از این کتابارو از دستفروشی در جلوی بانک ملی آق قلا دیدم عکسشو می زارم اینجا

لینک نوشته
       

استقلال قهرمان امشب اینجا بمان!*

................................................

* لاچین جان ما که پیدات نکردیم ! تسلیت میگم غم آخر تون باشه!

لینک نوشته

   ننویسیم ، بنویسیم    ننویسیم : باریام ، گلیام، یازیام ....
بنویسیم: باریان(باریارین)- گلیان(گلیارین)، یازیان(یازیارین)...

حتما شما هم این نوع گویش ترکمنها خوصوصا در بین جوانان را شنیده اید و یا شاید خودتان هم اینگونه افعال را تلفظ می کنید
من فکر می کنم ان بیشتر بر می گرده به اختلاط زبان فارسی و ترکمنی چونگه در زبان فارسی افعال اول شخص در انتها حرف میم می گیرند فکر کنند در ترکمنی هم اینگونه ی در صورتی که افعال اول شخص ترکمنی در انتها حرف نون به خود می گیرند

**************
این نوع گویش اغلب در  بین مردمان گنبد و بندر ترکمن شنیده می شه و مخصوصا در بین جوانان
ترکمن دیلیمیزی بک ساقلایلینگ

لینک نوشته
   بانوی زیبای ترکمن    این عکسم امروز دیدم به نوعی در تایید پست پایین
/download/824311-9a6">

از این سایت برداشت شد
لینک نوشته
   فرهنگ ترکمن و سیاست فرهنکی کشور    در دیر نوشتنم نمی توانم غذر داشته باشم  کوتاهی بوده و دیگر هیچ
به امید تکرار نشدن
در فکر اینیم که این وبلاگ را به سایت تبدیل کنیم و وبلاگ نویسی را با وردپرس ادامه دهیم تا بتوانیم موضوعاتمان را شاخه بندی کنیم  و کلی امکانات دیگر نیز زبه آن بیافزایم
***********
یکی از سیاست های هر حکومتی حفاظت و غنا بخشیدن به خرده فرهنگهای موجود هر هر کشور و جلوگیری از غارت ، نابودی و تهاجم فرهنگی بیگانگان هستش
براستی برای غنا بخشیدن به فرهنگ ترکمن و دادن اصالت و معرفی به فرهنگ ترکمن دولت و متولیان فرهنگی ما چه کردند؟

چند وقت پیش با یه دوست اسپانیولی گفتگو می کردم می گفت در کشور ما در مناطقی که دارای فرهنگ و زبان و پوشش بومی می باشند تمامی ادارت و عوامل دولتی موظفند به زبان بومی منطقه حرف بزنند و در مدارس آن نیز تدریش و پوشش به زبان بومی منطقه صورت می گیرد و اینگونه فرهنگ ها را از نابودی و تهاجم می توان مصون نگه داشت
کاش در مورد فرهنگ غنی ترکمن نیز اینچنین بود !
در مورد زیبایی شناختی پوشش ترکمن وگسترش و بومی سازی آن چه کردیم و متولیان ما چه می کنند ؟
آیا در موزرد فرهنگ و سنتهای مردمان  ترکمن اندیشیده اند؟
کاش قدر فرهنگ خودمان را می توانستیم بفهمیم و در جهت فهماندن آن کوشا بودیم !
تغییر پوشش ترکمن می توان زنگ خطری باشد ولی کو گوش شنوا
کو آن زبان غنی مان؟ واقعا داره به سوی نابودی کشیده می شه
************
پی نوشت:
اگر زبان ترکمنی را می توانستم بفهمیم و بخوانیم ما هم می توانستیم وبلاگمان را به زبان ترکمنی بنویسیم

لینک نوشته
   سینمای ترکمن‌پرداز   

مطلب جالبی رو تو وبلاگ گردی هام پیدا کردم حیفم آمد شما نخوانین ...

سال ۱۳۵۴ را بخاطر بسپارید! این سال بهترین سال برای سینمای ترکمن‌پرداز بود. نویسنده چیره‌دست و معروف معاصر نادر ابراهیمی در این سال با ساختن سریال پرطرفدار "آتش بدون دود" (که کتابش را هم در چندین جلد منتشر کرده) غوغایی به پا کرد. آقای ابراهیمی قبل از این سریال در سال ۱۳۵۳ فیلم سینمایی صدای صحرا را ساخته بود که منوچهر احمدی نقش اول فیلم را بر عهده داشت. این فیلم مقدمه‌ای شد تا احمدی در همین نقش و در همین حیطه جغرافیایی (یعنی منطقه ترکمن‌صحرا) در سریال تلویزیونی "آتش بدون دود" ایفای نقش کند.‏

او در این سریال و فیلم نقش "گلن‌اوجا" را داشت. شخصیت گلن‌اوجا در این سریال آشناترین و مشهورترین نقش احمدی بود و به جرأت می‌توان گفت که احمدی عمده شهرت سینمایی خود را مدیون همین نقش است. همچنین گلن‌اوجا جزو سرشناس‌ترین شخصیت تلویزیونی دهه ۱۳۵۰ شناخته شده است. سریال آتش بدون دود در ۳۶ قسمت یک ساعته (در کل ۳۶ ساعت) ساخته شد. نویسندگی و کارگردانی این مجموعه بر عهده نادر ابراهیمی بود. آهنگسازان سریال آقایان بهروز دولت‌آبادی، بهمن ریاحی و نادر ابراهیمی بودند و از جمله بازیگران اصلی این فیلم می‌توان به منوچهر احمدی، منوچهر فرید، محمدعلی کشاورز و مریم زندی اشاره کرد.‏

این سریال در سه بخش ساخته شد: بخش اول "گالان و سولماز" نام دارد که داستان اختلاف‌ها و رقابتهای دو قبیله ترکمن است. بخش دوم "درخت مقدس" می‌باشد که در آن نسل جدید دو قبیله ترکمن به اختلاف و درگیری‌های گذشته ادامه می‌دهند و بخش سوم با نام "اتحاد بزرگ" تصویرگر آشتی دو قبیله و ازدواج افراد دو قبیله با یکدیگر است. کلیه تصویربرداری این سریال در منطقه ترکمن‌صحرا از جمله توابع گنبدکاووس صورت گرفته و از بازیگران بومی ترکمن نیز استفاده شده. بدین ترتیب بزرگترین موفقیت ترکمن‌پردازی به جای سینما در تلویزیون رخ می‌دهد هر چند فیلم "صدای صحرا" به نوعی پیش‌مقدمه همین سریال بود اما موفقیتش کمرنگ بود.‏

در هر حال به جرئت می توان گفت که ابراهیمی در شناساندن فرهنگ و زندگی مردمان ترکمن نقش زیادی ایفا کرده. آن هم در شرایطی که به دلایل مختلف به این قوم کشورمان قبل و بعد انقلاب کمتر پرداخته شده است.از بهترین نمونه های قبل انقلاب می توان از فیلم "اون شب که بارون اومد" ساخته کامران شیردل نام برد.در سال ۱۳۴۷ کامران شیردل فیلم،" اون شب که بارون اومد"، را روی پرده‌ها برد که ابتدا حماسه روستازاده گرگانی نام داشت. بازیگران این فیلم افراد واقعی هستند و وقایع فیلم بر اساس شجاعت اسماعیل نودهی و ماجرای او ساخته شده و قالبی نیمه مستند دارد ،اسماعیل در یک شب بارانی با آتش زدن کت خود، راننده قطاری را از خرابی ریل‌های قطار آگاه می‌کند و بدین‌وسیله جان صدها مسافر را نجات می‌دهد. شبیه همان کاری که ریزعلی خواجوی انجام داده بود. از نقاط قوت این فیلم استفاده از موسیقی محلی ترکمنی به عنوان آهنگ فیلم می‌باشد که این کار با مهارت خاصی انجام شده. این فیلم از لحاظ هنری موفق بوده و نظر مساعد منتقدان سینمایی را جلب کرده و جزء یکی از فیلم‌های موج نوی سینمای ایران برشمرده می‌شود.‏

از فیلمهای شاخص ترکمنی سینمای پس از انقلاب می توان به "شیلات"و "سمندر"اشاره کرد.در سال ۱۳۶۳ آخرین فیلم مرحوم "رضا میرلوحی" با نام "شیلات" به نمایش درآمد، نام فیلم در آغاز کار "خوجه ممد" بود که با داستان فیلم هماهنگ بود ولی با این حال نام آن را به "شیلات" تغییر دادند. در این فیلم داوود رشیدی به نقش یک ترکمن مبارز و کارگر شیلات به نام خوجه ممد بازی می‌کند. خوجه‌ممد فرزندش را در راه مبارزه با ظلم از دست داده و پس از سالها خاموشی به تحریک نوه‌اش که علیه فساد و دزدی در شیلات قیام کرده، بپا می‌خیزد.این فیلم از فیلمهای تاریخ مصرف دار دهه ۶۰ محسوب می شود.در سال ۱۳۶۴ محمود کوشان (فیلمساز تجارتی قبل از انقلاب) فیلم"سمندر" را ساخت که در آغاز چابکسوار نام داشت. نویسنده فیلمنامه جواد بازیاران و برخی از بازیگران این فیلم عبارتند از: فرامرز قریبیان، جمشید آریا، ولی شیراندامی، ثریا حکمت، عطاا... زاهد و... داستان فیلم درباره مسابقات سوارکاری در ترکمن‌صحراست. هر خان برای خودش یک اسب و سوارکار شاخصی دارد که با سوارکار خان دیگر در مبارزه است. یکی از سوارکاران بر اثر حادثه‌ای فلج می‌شود و فرزند کوچکش می‌خواهد به جای پدر در این مسابقات شرکت کند پسرش سختی‌ها و دشواریهای فراوانی را متحمل می‌شود تا با اول شدن در مسابقات بتواند لبخند را بر لبان پدرش که از کار افتاده است، بنشاند و... .کسانی که این فیلمها را دیده اند،متوجه ارزش کار نادر ابراهیمی می شوند.

وبلاگ عشق من سینما

سایت آقای نادر ابراهیمی

مجموعه عکس های سریال آتش بدون دود

مجموعه عکس های فیلم صدای صحرا

لینک نوشته

 

 

   سالی برفت و دیگرسال بیامد    همه جا حرف از آخرین ها است آخرین پست آخرین بازی آخرین برنامه آخرین...
تنها دل خوشی آخر سال برای من شنیدن رفع توقیف روزنامه شرق بود
سال نو را به تمام دوستان تبریک میگم سال خوبی داشته باشین

پ - ن :
راستی ترکمنهای  ترکمنستان برای نوروز جشنهای نوروزی دارن اما نمی دونم چرا ترکمنهای ایران همچین چیزی ندارن!

لینک نوشته
   علیه 300    جریان انیمیشن 300 رو که شنیدین اگرک نشنیدین می تونین از اینجا اطلاعات خوبی بگیرید و به جمع معترضین بپیوندین با یه اینک به صورت زیر
300themovie

لینک نوشته
   نقدی بر پستی   

این نوشته دوست خوبمان طبرستان بهانه ای شد برای این مطلب  داشتم مطالب پایینو به عنوان کامنت می گذاشتم که دیدم زیاد می شه واسه همین به عنوان نقدی بر نوشته اینجا آوردم:

ما هنوز نمی تونیم فرهنگ تعامل و گوش کردن به حرف دیگرانو و مذاکره و مناظره رو بپذیریم و هر که با ما هم عقیده نیست  رو دشمن فرض کرده و مسقیم به جنگ فیزیکی می ریم
و تا وقتی که نیروهای غیبی با پشتیبانی غیبی هستند همین بوده و هست
می توان از هر کسی و با هر گرایشی دعوت به سخنرانی کنیم اما تکلیف ما چیست؟ بی شک بر هم زدن و اغتشاش نخواهد بود...
تا کی باید فدای سیاسی کاری مدیران شد؟ جناح تو که شکست می خورد باید تا زمان پیروزی مخالفت کرد؟ یا که باید شکست را پذیرا بود  و به کمک جناح پیروز پرداخت و حال که کمک نمی کنیم می تونیم انتقاد کنید، البته سازنده نه باغرض ورزی و نا منصفانه و امداد های غیبی
مگر نمی بینیم همین استقلال فدای سیاست زدگی و جناح بازی مدیران شد،‌و یا در برخورد با جریان سوالات آزمون ضمن خدمت فرهنگیان با برخورد با یک نشریه دانشجویی چه بلوایی و چه تناقضهایی می بینیم

ما واقعا سیاست زده شده ایم و همه امور را با سیاست قاطی کرده ایم  در مورد این مطلب می توان سالها نوشت اما کو گوش شنوا...

Lachin

لینک نوشته
   اسکار 2007    بالاخره برندگان اسکار مشخص شدند به لسیت زیر
بهترین کارگردان بالاخره به مارتین اسکورسیزی رسید  برای فیلم The Departed


بهترین فیلم:  The Departed از بین فیلمهای  بابل - نامه های از ایوجیما - ملکه و Little miss Sunshine



بهترین بازیگر نقش اول: فارست ویتاکر

بهترین بازیگر مکمل مرد: الن ارکین

بهترین بازیگر زن:هلن میرن

بهترین بازیگر مکمل زن: جنیفر هادسون

بهترین فیلم نامه :Little Miss Sunshine
بهترین فیلم خارجی:Leben der Anderen



لینک نوشته
   سنت یا مدرنیسم؟    تو یه روزنامه ای مصاحبه ای خوندم در مورد سنت و مدرنیسم این جمله واسم جالب بود
یکی از دلایل پیشرفت ژاپن نداشتن سنت بوده
با خودم فکر می کنم که سنت های قدیمی و دینی ما چقدر در عقب ماندگی ما ایرانیها تاثیر داشته
کشوری که از نظر پشتوانه تاریخی و فرهنگی سرآمد بوده فکر می کنم سنت های دست و پاگیرش یکی از دلایل واپسگرایی این کشور بوده
**********
در ارتباط با این مطلب می تونین اینجا  و  اینجا و این ویدئو را هم از دست ندین

Lachin
 
لینک نوشته
   گچ نوشته هایی بر دیوار   

با گچ نوشته شده بر دیوار:

آنان جنگ طلبند!

و نویسنده اکنون

خود در میدان جنگ از پا در آمده !

                                                        برتولت برشت

لینک نوشته
   نسل سوم انقلاب و خرج از دایره نسل 1 و 2    می گم گناه ما چیه که جزء نسل سوم جنگ و انقلابیم؟ مایی که در زمان جنگ نبودیم ،منم دلم می خواد برم جنگ جانفشانی کنم ، منم دوست داشتم زمان انقلاب بود و منم جزءی از انقلاب می شدم  تا امروز از حلقه جنگ رفته ها بیرون نباشم ، تا منم با مدرک دیپلم البته اونم به زور اینکه جنگ بودم (انگار که طلبم بوده ) و شایدم پایینتر ، بتونم جزء مدیران عالی استان باشم و یا حدآقل جزء مدیران شهرستان
تا منم به خودم زحمت بی خوابی ، روزی 10 ساعت درس خوندن رو ندم تا بتونم در کنکور قبول شم
دوری از خانواده رو تحمل کنم ، با بی پولی و خون دل خوردن دانشی کسب کنم و به یه مدرکی برسم اما آخرش که چی؟
هیچ آقا هیچ مگه جانبازی؟ خانواده شهیدی؟ جنگ رفتی؟ نه پس تو هیچ حقی نداری !!!
تو دایره مدیریت و پست باید از نسل جنگ و انقلاب باشی نه نسل سومی نه تحصیلات عالیه وگرنه از دایرشون بیرونی

پی نوشت: شنیدم که مدیر ارشاد(مدیریتی که در ارتباط نزدیک با دانشه) علی آباد کتول سیکل داره (حتما در دایره قرار داره دیگه)
و اینکه که رئیس مخابرات آق قلا مدرک دیپلم داره  پستی که مدیریتش باید علم روز رو داشته باشه و جزء زیر شاخه وزارت فناوری اطلاعات 

lachin
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد